Lennuväli | Tolli tööaeg |
---|---|
* Lennuplaan on aktsepteeritav | |
Kärdla | H24 - 1 HR PN* |
Kuressaare | H24 - 1 HR PN* |
Pärnu | H24 - 1 HR PN* |
Lennart Meri Tallinn | H24 |
Tartu | H24 - 1 HR PN* |
Lisainfo: www.emta.ee > Toll > IT süsteemid > Uudised > Uued infosüsteemid alates 1. juulist 2009 (ICS, ECS, NCTS).
Õhusõiduk, mis on siselennul (vt definitsioon 5) võib esimese maandumise ja lõpliku väljalennu sooritada ükskõik milliselt lennuväljalt, välja arvatud juhul kui EL tollinõuded ei sätesta teisiti.
Iga siselennu kohta, mille käigus õhusõiduk siseneb Eesti õhuruumi või stardib Eestist, tuleb lennuki käitajal esitada lennuplaan. Vastuvõetud lennuplaani ei tohi lennu ajal muuta nii, et õhusõiduk väljub Schengeni alast.
Märkus: Norra ja Island ei ole EL liikmesriigid, seetõttu on nõutav tolli vastav luba kui saabumiseks või väljumiseks kasutatakse mõnda mitterahvusvahelist lennuvälja.
Õhusõiduk, mis lendab ühest EL liikmesriigist otse teise, ilma vahepeatusteta väljaspool EL tolliterritooriumit või maksuala, võib sooritada esimese maandumise ja lõpliku väljalennu ükskõik milliselt lennuväljalt, välja arvatud juhul, kui Schengeni kokkulepe sätestab teisiti.
Lennuplaani muutmine lennu ajal nii, et õhusõiduk maanduks väljaspool EL tolliterritooriumit või maksuala, ei ole lubatud.
1.6.4 Õhusõidukite sisenemise nõuded kolmanda riigi lennuettevõtjatele (TCO)
1.6.4.1 Kolmanda riigi lennuettevõtjad (TCO), kes teostavad regulaarset või mitteregulaarset ärilist lennutransporti Euroopa Liidu aluslepingu kohaldamisterritooriumile, -territooriumil või sealt väljapoole, peavad omama Euroopa Lennundusohutusameti (EASA) poolt määruse (EL) nr 452/2014 kohaselt välja antud luba. See hõlmab samuti lennuettevõtjaid, kes on EL-i käitaja poolt märgrendile võetud või omavad temaga koodijagamiskokkulepet, kui sooritatakse ärilisi lennutranspordi lende Euroopa Liidu aluslepingu sätete kohaldamisterritooriumile. Kõnealune TCO-luba ei ole nõutud käitajatelt, kes sooritavad ainult ülelende eespool mainitud EL-i territooriumidelt ilma kavatsuseta maanduda.
TCO-loa taotlused tuleks EASA-le saata vähemalt 30 päeva enne planeeritava lennutegevuse algust.
Liikmesriigid vastutavad jätkuvalt käitamislubade väljaandmise eest. EASA poolt välja antud luba on üheks eelduseks käitamisloa või samaväärse dokumendi saamisel konkreetselt EL-i liikmesriigilt olemasoleva lennunduslepingu alusel, mis on sõlmitud liikmesriigi ja kolmanda riigi vahel.
1.6.4.2 Mitteregulaarlennud – ühekordne teavitus. Kolmanda riigi lennuettevõtja võib sooritada ilma esmalt luba saamata kiirabilende või mitteregulaarlennu või mitteregulaarlendude seeria, et rahuldada ettenägematuid, vahetuid ja kiireloomulisi operatiivvajadusi, kui käitaja täidab järgmised tingimused:
Teavitusega kindlaks määratud lennud võib sooritada kuni kuue järjestikuse nädala jooksul pärast teavituse esitamise kuupäeva või kuni EASA on võtnud vastu ametliku otsuse TCO-loa taotluse kohta, olenevalt sellest, kumb kuupäev on varasem. Käitaja võib ühekordse teavituse esitada ainult üks kord 24 kuu jooksul.
Lisainfo: http://easa.europa.eu/TCO.
Allahelikiirusega tsiviilkasutuses olev reaktiivlennuk suurima lubatud stardimassiga (MTOW) 34 tonni või rohkem või mille tüübitunnistuse kohaselt rohkem kui 19 reisijakohaga, võib maanduda ja startida Eesti lennuväljal, kui lennuki müratase ei ületa rahvusvahelise Tsiviillennunduse konventsiooni Lisa 16 „Keskkonnakaitse“ I köite 2. osa 3. peatükis kehtestatud piirväärtusi.
Eelpool nimetatud lennuk, mille müratase ületab kehtestatud piirväärtusi, võib maanduda ja startida Eesti lennuväljal ainult Transpordiameti loal. Loa saamiseks tuleb vähemalt 7 päeva enne lendu esitada Transpordiametile taotlus koos punktis 3.1.2 loetletud andmete ning õhusõiduki registreerinud riigi poolt väljastatud või tunnustatud mürasertifikaadi koopiaga.
Lennuettevõtja, kes veab kaupa või posti käesoleva punkti alapunktides a - p loetlemata kolmanda riigi lennuväljalt, et anda kõnealune kaup või post üle mõnel määruse (EÜ) nr 300/2008 reguleerimisalasse kuuluval lennuväljal või kõnealuselt lennuväljalt selline kaup või post läbi vedada või seal maha laadida, peab olema määratud kolmanda riigi lennuväljalt lennukaupa või posti ELi vedavaks lennuettevõtjaks (ACC3).
Kauba ja postiga seoses ei ole lennuettevõtjale ACC3 staatuse määramine nõutav kaubaveol järgnevate kolmandate riikide lennuväljadelt:
Transpordiamet võib käesoleva peatüki nõuete täitmisest riskianalüüsile tuginedes vabastada üheainsa kaubasaatja nimel käitatavad üksikud juhulennud.
Ametkond | Ülddeklaratsioon | Lasti loetelu | Pardavarude loetelu | Kaubasaatedokumendid |
---|---|---|---|---|
Maksu- ja Tolliamet | Ei ole | 1 | 1 | 1 |
Politsei- ja Piirivalveamet | 1 | Ei ole | Ei ole | Ei ole |
Käitajad on kohustatud Transpordiameti nõudmisel esitama muud täiendavat infot, mida Transpordiamet peab vajalikuks taotluse läbivaatamisel.
E-post: | info@transpordiamet.ee |
Chicago Konventsiooniga mitteühinenud riigis registreeritud õhusõiduki jaoks tuleb loa taotlus esitada diplomaatilisi kanaleid kaudu vähemalt 48 tundi (v.a laupäevad, pühapäevad ja Eesti riiklikud pühad) enne Eesti riigipiiri ületamist.
Erakorralistel juhtudel peavad piloodid selle informatsiooni edastama otse lennujaama vastavale ametkonnale.
Tel: | 503 7506 (H24) |
E-post: | karantiin@terviseamet.ee |
Tel: | 744 7401 |
E-post: | louna@terviseamet.ee |
Tel: | 443 1135 |
E-post: | laane@terviseamet.ee |
Tel: | 337 5214 |
E-post: | ida@terviseamet.ee |