Kontakt
| AIP-i Lisa EstoniaEANS | AIRAC AIP Lisa 02/2024 Kehtiv alates 21 MAR 2024 UFN Avaldatud 08 FEB 2024 |
See AIRAC AIP Lisa täiendab järgmist AIP-i osa: AD 2 EETN.
AIP Lisa võimalikud muudatused avaldatakse NOTAM-iga.
21. märts 2024 kuni järgmise teavituseni.
Halva nähtavuse protseduuride rakendamine (LVP).
21. märtsist 2024 rakendatakse Tallinna lennuväljal uued halva nähtavuse protseduurid (LVP). LVP kehtimise ajal on Tallinna lennuväljal võimalik teostada järgnevaid lennuoperatsioone:
Seadme tüüp | ID | FREQ | Tööaeg | Saateantenni koordinaadid | DME saateantenni kõrgus | Märkused |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
LOC 08 ILS CAT II II/T/3 (9° E 2020) | IIB | 108.300 MHz | H24 | 592447.4N 0245223.3E | LOC kurss 081° | |
GP 08 ILS CAT II II/T/3 | 334.100 MHz | H24 | 592445.0N 0244856.8E | 3°, RDH 54 ft | ||
DME 08 | IIB | CH 20X | H24 | 592445.0N 0244856.8E | 200 ft | Tegevusraadius: 25 NM |
LOC 26 ILS CAT II II/T/3 (9° E 2020) | ILK | 109.300 MHz | H24 | 592448.0N 0244804.6E | LOC kurss 261° | |
GP 26 ILS CAT II II/T/3 | 332.000 MHz | H24 | 592443.6N 0245140.4E | 3°, RDH 54 ft | ||
DME 26 | ILK | CH 30X | H24 | 592443.6N 0245140.4E | 200 ft | Tegevusraadius: 25 NM |
Ala 4 takistused on leitavad lehelt aim.eans.ee/takistused.
Kui LVP on kasutuses, on rajal 08/26 lubatud järgnevad operatsioonid:
CAT II lähenemised on lubatud operaatorile, kelle protseduurid on heaks kiidetud tema pädeva asutuse poolt. Heakskiidu koopia peab olema õhusõiduki pardal või on esitatud Eesti pädevale asutusele.
Juhendatud stardid (guided take-off) ei ole lubatud.
LVP põhineb A-SMGCS süsteemi kasutamisel. A-SMGCS süsteemi rikke korral peatatakse LVP.
LVP ettevalmistusfaasiga alustatakse, kui RVR langeb alla 1000 m ja/või pilve kõrgus on 200 ft ja CAT II operatsioonid on tõenäolised.
LVP rakendatakse, kui RVR langeb 600 meetrini ja/või pilve kõrgus on alla 200 ft.
LVP lõpetatakse, kui RVR on suurem kui 600 m ja pilve kõrgus suurem kui 200 ft ning on oodata jätkuvat ilmastikutingimuste paranemist.
Piloote informeeritakse ATIS-e kaudu või ATC poolt, kui LVP on rakendatud.
Kõik ruleerimisteed (v.a ruleerimistee D) on varustatud ruleerimistee telgjoone tuledega ja on kasutatavad ruleerimiseks. Ruleerimistee D ei ole LVP ajal kasutatav.
Vajaduse korral kasutab ATC liikluse juhtimiseks manööverdusalal vaheootekohti. Kõik vaheootekohad on varustatud kollaste vaheootekoha tuledega. Ruleerimisteedel on liikluse juhtimiseks saadaval järgnevad vaheootekohad:
LVP kehtimise ajal on rajale sisenemine võimalik läbi järgnevate raja ootekohtade:
LVP kehtimise ajal peaksid piloodid planeerima raja vabastamist järgnevalt:
Raja vabastamiseks mõeldud ruleerimisteed on varustatud vabastamist tähistavate roheliste/kollaste ruleerimistee telgjoone tuledega.
Kui ATC poolt on saadud juhis teavitada “rada vaba”, ei tohi seda teha enne, kui õhusõiduk on täielikult ületanud roheliste/kollaste ruleerimistee teljetulede osa lõpu.
ILS tundlikke alasid kaitstakse, kui ILS lähenemist teostav õhusõiduk on 3 NM kaugusel puutekohast. ILS kriitilisi alasid kaitstakse, kui ILS lähenemist teostav õhusõiduk on 7 NM kaugusel puutekohast.
Nende eesmärkide saavutamiseks tagab ATC asjakohase intervalli lõpplähenemisel olevate õhusõidukite vahel. CAT II operatsioonide korral on intervall umbes 15 NM ja rohkem kui 20 NM, kui maandumiste vahel toimub väljumine.
Raja 08 puhul ei ole osalise raja pikkusega stardid lubatud. Raja 26 puhul on osalise raja pikkusega stardid lubatud ainult ruleerimisteede F ja S ristmikelt.
ATC teatab lähenevale õhusõidukile TDZ RVR näidu koos lähenemis- ja maandumisloaga. MID ja END RVR näitudest teavitatakse ainult järgnevatel juhtudel:
Väljuvale õhusõidukile teatatakse kõik RVR näidud, kui mistahes näit on alla 800 m.
RNAV 1 kõlblik õhusõiduk võib ühineda ILS kursijoonega mööda RNAV STAR-i. Õhusõidukite vektoreerimisel finaali võimaldatakse neil ühineda ILS kursijoonega hiljemalt 9 NM kaugusel maandumispunktist.
CAT II lähenemisteks ei anta eraldi lähenemisluba ja CAT II lähenemised on saadaval, kui LVP on rakendatud.
Juhul kui seadmetes, mis on vajalikud CAT II lähenemisteks, esineb häireid, mille tõttu ei vasta seade CAT II lähenemise nõuetele, informeeritakse piloote NOTAM-i, ATIS-e või ATC kaudu.
Juhul kui lennuväli ei ole võimeline tagama vastavust LVP rakendamise nõuetele, informeeritakse piloote NOTAM-i, ATIS-e või ATC kaudu: “Airport unable to comply with low visibility procedures".
Protseduuri on võimalik kasutada lennuettevõtjatel, kes on omandanud standardse CAT II lähenemise heakskiidu oma pädevalt asutuselt.
Piloodid, kes soovivad harjutada ILS CAT II lähenemist, peavad esitama sellekohase soovi esmases raadiosides TALLINN RADAR-iga kasutades fraasi: “Request practise CAT II approach”.
Luba antakse lähtuvalt liiklusolukorrast ja maapealsete seadmete saadavusest.
Kui CAT II lähenemise harjutamise luba antakse, kaitstakse ILS CAT II tundlikke alasid, kui õhusõiduk on 3 NM kaugusel maandumispunktist.
Õhusõidukite jäätõrjet tohib teostada ainult lennuvälja poolt määratud aladel – perrooni seisupaikadel või kaug-jäätõrjealal ruleerimistee A ootekohal A1 ja PÕHJA jäätõrjealal (ruleerimisteede HL ja HR ootekohtadel).
Kui rada 08 on kasutusel, tehakse jäätõrjet ainult perrooni seisupaikadel. Kui rada 26 on kasutusel, saab jäätõrjet teostada kaug-jäätõrje alal ruleerimistee A ootekohal A1 ja PÕHJA jäätõrjealal (ruleerimisteede HL ja HR ootekohtadel).
LVP kehtimise ajal ei ole PÕHJA jäätõrjeala (ruleerimisteede HL ja HR ootekohtadel) kasutatav.
Esmane jäätõrje tellimus tuleb õhusõiduki meeskonnal esitada Tallinn Airport GH-le kanalil Tallinn Handling 131.905 nii vara kui võimalik, aga vähemalt 15 minutit enne off-block aega. Seejärel informeerib teeninduse koordinaator õhusõiduki meeskonda kanalil Tallinn Handling 131.905 alast, kus jäätõrjet teostatakse ning edastab tellimuse jäätõrje operaatorile (De-icing 121.780).
Selleks, et kirjeldada lennujuhtimisteenuse osutamist Lennart Meri Tallinna lennuvälja manööverdusalal erinevates nähtavuse tingimustes, on määratletud järgmised neli nähtavuse olukorda nii päevaseks kui öiseks ajaks:
RVR on 1000 m või suurem. Nähtavus on piisav, et piloot saaks ruleerida ning visuaalse vaatluse teel ruleerimisteedel ja ristmikel vältida kokkupõrkeid ülejäänud liiklusega ning et lennujuhtimisüksuste personal saaks visuaalse vaatluse teel juhtida kogu liiklust.
RVR on väiksem kui 1000 m, aga 550 m või suurem. Nähtavus on piisav, et piloot saaks ruleerida ning visuaalse vaatluse teel vältida kokkupõrkeid ruleerimisteedel ja ristmikel ülejäänud liiklusega, kuid ebapiisav lennujuhtimisüksuste personali jaoks visuaalse vaatluse teel kogu liikluse juhtimiseks.
RVR on väiksem kui 550 m, aga suurem kui 75 m. Nähtavus on piisav, et piloot saaks ruleerida ja visuaalse vaatluse teel vältida kokkupõrkeid ruleerimisteedel ja ristmikel ülejäänud liiklusega, aga ebapiisav lennujuhtimisüksuste personali jaoks visuaalse vaatluse teel kogu liikluse juhtimiseks.
RVR on 75 m või väiksem. Nähtavus on ebapiisav, et piloot saaks visuaalse vaatluse teel ruleerida.