2.1
SSR transponder
2.1.1 Kontrollitavas õhuruumis ja kohustusliku transpondri alas (TMZ) lendamisel peab õhusõidukil, välja arvatud purilennukil lendamisel selleks ettenähtud õhuruumialas, olema varustatud rõhu ja kõrguse teatamise võimekusega transponderiga, mis töötab režiimides (Mode) A ja C või režiimis S. 2.1.2 Riiklike õhusõidukite käitajad, kes ei ole varustatud režiimiga (Mode) S ELS, peaksid lisama lennuplaani väljale 18 tähise „SUR / EUELSX”. Selliste õhusõidukite, sealhulgas riiklike õhusõidukite käitajad, kes ei ole varustatud režiimi S EHS ja/või ADS-B või on varustatud ajutiselt mittetöötava režiimi S EHS ja/või ADS-B, peaksid sisestama tähised „SUR / EUADSBX” või „SUR / EUEHSX” või nende kombinatsiooni lennuplaani väljale 18.
2.6
Automaatse avariimajaka (ELT) nõue lendamisel Eesti õhuruumis
2.6.1 Käitatav õhusõiduk, välja arvatud ülikerglennuk, purilennuk, motopurilennuk, õhulaev ja kuumaõhupall, peab olema varustatud sagedustel 121.5 MHz ja 406 MHz töötava avariimajakaga (emergency locator transmitter - ELT), mille parameetrid vastavad rahvusvahelise Tsiviillennunduse konventsiooni Lisa 10 köite III peatüki 5 nõuetele. 2.6.2 Üle 19 reisijakohaga lennuk peab olema varustatud vähemalt ühe automaatse avariimajakaga või kahe mitteautomaatse avariimajakaga. Lennuk, mille esmane lennukõlblikkussertifikaat on välja antud pärast 2008. aasta 1. juulit, peab olema varustatud vähemalt kahe avariimajakaga, millest üks peab olema automaatne.
2.6.3 Kuni 19 reisijakohaga lennuk peab olema varustatud vähemalt ühe avariimajakaga. Lennuk, mille esmane lennukõlblikkussertifikaat on välja antud peale 2008. aasta 1. juulit, peab olema varustatud vähemalt ühe automaatse avariimajakaga.
2.6.4 Kopter peab olema varustatud vähemalt ühe automaatse avariimajakaga. Kopter, millega tehakse lende veekogude kohal, peab olema lisaks varustatud ühe päästevestile või päästeparvele paigutatud avariimajakaga.