1) Kooskõlas Otsingu- ja pääste käsiraamatuga (Doc 7333) ei sisalda sõna “tunnistamine” selles kontekstis hädaolukorras oleva õhusõiduki palvel osutatavat tunnistus- ja saateteenindust.
TUNNISTATAVA ÕHUSÕIDUKI VÄLJENDID | ||
---|---|---|
Väljend | Hääldus 1) | Tähendus |
1) Rõhutatavad silbid on trükitud paksult. | ||
2) Küsitav kutsung on tunnus, mida kasutatakse raadiosides ATS üksusega ja mis vastab lennuplaanis märgitud õhusõiduki tunnusele. | ||
3) Kõigis olukordades ei ole väljendit “HIJACK” võimalik ega sobiv kasutada. | ||
CALL SIGN (kutsung) 2) | KOOL SA-IN (kutsung) | Minu kutsung on (kutsung) |
WILCO | VILL-KÕU | Sain aru. Täidan juhiseid |
CAN NOT | KÄNN-NOT | Ei saa täita |
REPEAT | RI-PIIT | Korda juhised |
AM LOST | ÄM-LOSST | Olen eksinud |
MAYDAY | MEIDEI | Olen hädas |
HIJACK 3) | HAI-DZÄKK | Olen kaaperdatud |
LAND (koha nimi) | LÄÄND (koha nimi) | Palun maandumist (koha nimi) |
DESCEND | DII-SEND | Olen sunnitud vähendama lennukõrgust |
TUNNISTAVA ÕHUSÕIDUKI VÄLJENDID | ||
---|---|---|
Väljend | Hääldus 1) | Tähendus |
1) Rõhutatavad silbid on trükitud paksult. | ||
CALL SIGN | KOOL SA-IN | Mis on sinu kutsung? |
FOLLOW | FOL-OU | Järgne mulle |
DESCEND | DI-SEND | Maandumiseks vähenda lennukõrgust |
YOU LAND | JUU LÄND | Maandu sellel lennuväljal |
PROCEED | PRO-SIID | Võite jätkata lendu |
TUNNISTAVA ÕHUSÕIDUKI VISUAALSIGNAALID JA TUNNISTATAVA ÕHUSÕIDUKI VASTUSSIGNAALID | ||||
---|---|---|---|---|
Jrk nr | Tunnistava õhusõiduki signaalid | Tähendus | Tunnistatava õhusõiduki vastused | Tähendus |
1 | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Tiivalt tiivale kallutamine ja navigatsioonitulede ebakorrapärane vilgutamine tunnistatava õhusõiduki ees, pisut ülalpool ning reeglina vasakul küljel. Peale vastusmärgi saamist - sujuv pööre rõhttasapinnas reeglina vasakule kuni soovitud kursini jõudmiseni. Kui tunnistavaks õhusõidukiks on kopter, vilgutab see lisaks navigatsioonituledele ka maandumisprožektoreid. Kui tunnistatavaks õhusõidukiks on kopter, lendab tunnistav selle paremal küljel ja sooritab pöörde paremale. Märkus 1. Tunnistav õhusõiduk võib ilmastiku või maastiku tingimustest tulenevalt lennul paikneda ja sooritada pöördeid vastupidiselt ülalpool sätestatule. Märkus 2. Kui tunnistataval õhusõidukil ei ole võimalik järgida tunnistava õhusõiduki kiirust, eeldatakse, et tunnistav õhusõiduk lendab ooterežiimi trajektooril ning kallutab tiibu, möödudes tunnistatavast õhusõidukist. | Toimub sekkumine lendu. Järgne minule. | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Tiivalt tiivale kallutamine, navigatsioonitulede ebakorrapärane vilgutamine ning järgnemine. | Sain aru, täidan korraldusi. |
2 | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Järsk, vähemalt 90° tõusev pööre, mis eemaldub tunnistatavast õhusõidukist selle lennutrajektooriga lõikumata. | Võid jätkata lendu. | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Tiivalt tiivale kallutamine. | Sain aru, täidan korraldusi. |
3 | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Teliku väljalaskmine, kui õhusõidukil on sissetõmmatav telik, süüdatud maandumisprožektoritega lend kasutusel oleva raja kohal, või, kui tunnistatav on kopter, kopterite maandumisväljaku kohal. Tunnistav kopter teostab maandumiseelse lähenemise ja jääb ripplennule kopterite maandumisväljaku lähedale. | Maandu sellele lennuväljale. | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Teliku väljalaskmine, kui õhusõidukil on sissetõmmatav telik, järgnemine tunnistavale õhusõidukile ja süüdatud maandumisprožektoritega lend kasutusel oleva raja kohal, ning, kui arvatakse ohutu maandumise võimaliku olevat, maandumine. | Sain aru, täidan korraldusi. |
TUNNISTATAVA ÕHUSÕIDUKI VISUAALSIGNAALID JA TUNNISTAVA ÕHUSÕIDUKI VASTUSSIGNAALID | ||||
---|---|---|---|---|
Jrk nr | Tunnistatava õhusõiduki signaalid | Tähendus | Tunnistava õhusõiduki vastused | Tähendus |
4 | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Teliku sissetõmbamine, kui õhusõidukil on sissetõmmatav telik, lend kasutusel oleva raja kohal ja maandumisprožektorite vilgutamine kõrgusel, mis on suurem kui 300 m (1000 ft) ja mitte suurem kui 600 m (2000 ft) lennuväljast ning lennu jätkamine kasutusel oleva raja lennuväljaringil. Eelpoolöeldu kehtib ka kopteri suhtes, kuid nimetatud kõrgused on vastavalt 50 m (170 ft) ja 100 m (330 ft) kopterite maandumisväljakult. Kui ei ole võimalik vilgutada maandumisprožektoreid, siis vilgutatakse mingeid muid tulesid. | Sinu poolt näidatud lennuväli ei ole sobiv. | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Kui soovitakse, et tunnistatav õhusõiduk järgneks tunnistavale varulennuväljale, tõmbab tunnistav teliku sisse, kui see on sissetõmmatav ja annab jrk nr 1 kohaseid tunnistava õhusõiduki signaale. | Sain aru, järgne minule. |
Kui on otsustatud tunnistatav õhusõiduk vabastada, antakse jrk nr 2 kohaseid tunnistava õhusõiduki signaale. | Sain aru, võid jätkata lendu. | |||
5 | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Kõigi kasutusel olevate tulede korrapärane sisse-välja lülitamine nii, et see erineks vilkuvtuledest. | Ei saa täita juhiseid. | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Jrk nr 2 kohased tunnistava õhusõiduki signaalid. | Sain aru. |
6 | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Kõigi kasutusel olevate tulede ebakorrapärane vilgutamine. | Olen hädas. | PÄEVAL ja ÖÖSEL - Jrk nr 2 kohased tunnistava õhusõiduki signaalid. | Sain aru. |