Märkus : Järgnevad lõigud selles peatükis on tahtlikult tühjaks jäetud:AD 2.10.
EEEI — ÄMARI militaarlennuväli / Military Aerodrome
1 | ARP koordinaadid ja asukoht lennuväljal | 591544N 0241307E Raja telgjoonel, 541 m raja 24 lävest. | ||||||||
2 | Suund ja kaugus Tallinnast | 20 NM SW Tallinna kesklinnast. | ||||||||
3 | Kõrgus merepinnast / Keskmine kõrgeim temperatuur | 68 ft / 21.3° (JUL) | ||||||||
4 | Geoidi hälve lennuväljal | 63 FT | ||||||||
5 | MAG VAR / Aastane muutus | 9° E (2020) / +0.2° | ||||||||
6 | Lennuvälja haldaja, aadress, telefon, telefaks, e-mail, AFS, URL |
| ||||||||
7 | Lubatud liikluse liigid (IFR/VFR) | IFR/VFR | ||||||||
8 | Märkused | Ei ole |
1 | Lennuvälja haldaja Lennuvälja tööaeg | MON-THU: 0630-1430 (0530-1330) FRI: 0630-1330 (0530-1230) H24 |
2 | Toll ja migratsioon | Võimalik taotleda PPR-iga, vt. AD 2.23. |
3 | Tervishoid | H24 |
4 | AIS Briifing | H24 (MIL) |
5 | ATS büroo (ARO) | Ei ole |
6 | MET Briifing | H24 |
7 | ATS üksus | H24 |
8 | Tankimine | H24 |
9 | Käitlemine | H24 |
10 | Turvateenistus | H24 |
11 | Jäätõrje | H24 |
12 | Märkused | Ämari militaarlennuvälja kasutamine (välja arvatud hädaolukorras) lubatud ainult eelnevalt taotletud loa alusel (PPR, vt. AD 2.23) järgnevalt kontaktilt: Luba tuleb taotleda vähemalt 5 tööpäeva enne planeeritud lendu. |
1 | Kaubakäitlusseadmed | 1 platvormtõstuk-laadur (AMSS Atlas 42K), kandevõime maksimaalselt 18.5 tonni; 1 lintlaadur; 1 laadimistõstuk, kandevõime maksimaalselt 5 tonni; 2 pagasiveokit. |
2 | Kütuse / õli liigid | Kütus: AVGAS 100LL (NATO F-18), JET A1 (NATO F-35) Õli: Ei ole |
3 | Tankimisseadmed / jõudlus | JET A1 (NATO F-35): 1 auto 6000 L, 250 L/min 1 auto 14 000 L, 300 L/min 1 auto 30 000 L, 600 L/min AVGAS 100LL (NATO F-18): 1 auto 4400 L, 120 L/min |
4 | Jäätõrjeseadmed | 2 jäätõrjeautot, Vestergaard Elephant My mastikõrgusega 10.5 m ja Vestergaard Elephant Beta mastikõrgusega 19.2 m. |
5 | Angaar mittebaseeruvatele õhusõidukitele | Ei ole |
6 | Remondiseadmed mittebaseeruvatele õhusõidukitele | Ei ole |
7 | Märkused | Ei ole |
1 | Hotellid | Tallinnas ja Keilas |
2 | Restoranid | Tallinnas ja Keilas |
3 | Transport | Bussid Ämarist ja rongid Vasalemmast |
4 | Arstiabi võimalused | Esmaabi lennuväljal, haiglad Tallinnas |
5 | Pank ja postkontor | Tallinnas ja Keilas |
6 | Turismibüroo | Tallinnas ja Keilas |
7 | Märkused | Ei ole |
1 | Lennuvälja tuletõrjekategooria | H24: 6. kategooria. |
2 | Päästevahendid | 5 päästeautot 1 päästekaater |
3 | Vigastatud õhusõiduki eemaldamise võimalus | Pneumaatilised tõstevahendid õhusõiduki kere, massiga kuni 63 tonni, tõstmiseks ja toestamiseks. |
4 | Märkused | Kõrgemat kategooriat võimalik taotleda PPR-iga, vt. AD 2.23. |
1 | Puhastusseadmete tüübid | 5 sahkharja/puhurit 2 lumerootorit 2 lumesahka 2 reagendipuisturit 2 haardeteguri mõõtjat |
2 | Puhastuse järjekord |
|
3 | Märkused | Kasutuses aastaringselt. Info lumepuhastuse kohta avaldatakse novembrist aprillini SNOWTAM-ites ning ainult soovi korral. SNOWTAM-it on võimalik taotleda PPR-iga, vt. AD 2.23. |
1 | Perrooni kate ja kandevõime |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Ruleerimisteede laius, kate ja kandevõime |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kõrgusmõõtja kontroll-asukoht (ACL) ja kõrgus merepinnast | Perroonil 1 – 72 ft Perroonil 2 – 69 ft Perroonil 3 – 73 ft Perroonil 4 – 65 ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | VOR kontrollpunktid | Ei ole | ||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | INS kontrollpunktid | Ei ole | ||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Märkused | Ei ole |
1 | Õhusõidukite seisupaikade tähised, ruleerimisteede juhtjooned ja õhusõidukite seisupaikade visuaalne dokkimise / parkimise juhtimissüsteem. | Seisupaigad märgistatud. Juhtmärgid ja juhtjooned ruleerimiseks kõigis ruleerimisteede ja raja ristumiskohtades, kõigis ootekohtades ja perroonidel. DGS: Ei ole |
2 | Raja ja ruleerimisteede märgistus ja tuled. | RWY 06/24 märgistus: tähis THR, TDZ, telg- ja äärejooned, maandumispunkt, distantsi märgistus, raja lõpp. TWY märgistus: A, B, C, D, E, F ja H telg- ja äärejooned, ootekohad kõigil TWY / RWY ristmikel. RWY 06/24 tuled: THR, CL, raja ääred, raja lõpp. TWY tuled: ääretuled. |
3 | Stopp-tuled | Ei ole |
4 | Märkused | Saateauto "FOLLOW ME" kasutamise võimalus. Raja mõlemal küljel valgustatud distants markerid. Lennuraja vilkuvad hoiatustuled (RGL) kõigil ruleerimisteede ootekohtadel. |
1 | Meteoroloogia teenistus | Ämari militaarlennuvälja meteoroloogia teenistus | ||||
2 | Tööaeg | MON-SUN: 0450-1850 (0350-1750) | ||||
3 | TAF ettevalmistamise eest vastutav teenistus | Ämari militaarlennuvälja meteoroloogia teenistus | ||||
Kehtivusperioodid | 24h | |||||
Väljaandmise intervall | 6h MET-teenistuse tööajal | |||||
4 | Maandumisprognoosi tüüp Väljaandmise intervall | TREND 1h MET-teenistuse tööajal | ||||
5 | Võimalik briifing / konsultatsioon | P*, T* | ||||
6 | Lennudokumendid Kasutatav(ad) keel(ed) | C, PL** ET, EN | ||||
7 | Briifingul või konsultatsioonil kasutatavad kaardid ja muu info | S, U, P, W, SWH, SWM, SWL ** | ||||
8 | Kasutatavad lisaseadmed infoga varustamisel | Olemas internetiühendusega arvuti. | ||||
9 | Infoga varustatavad ATS üksused | Ämari TWR, Tallinn APP | ||||
10 | Lisainfo (piirangud teeninduses, jne) | * Ämari militaarlennuvälja meteoroloogia teenistus. EEEI MET tööajal on saadaval EEEI METAR. Väljaspool EEEI MET tööaega on saadaval AUTO METAR ja AUTO SPECI.
** Lühendid vt GEN 3.5 osas. |
Tähised RWY NR | TEGELIK BRG | Raja mõõtmed (m) | RWY ja SWY kandevõime (PCN) ja kate | Läve koordinaadid Raja lõpu koordinaadid Läve geoidi hälve | Läve kõrgus ja täppislähenemise puuteala kõrgeim kõrgus rajal |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | 070,63° | 2750x45 | RWY 0-285 m 120/R/D/W/T CONC 285-2450 m 120/F/A/W/T ASPH 2450-2750 m 120/R/C/W/T CONC SWY 57/F/B/W/T ASPH | 591519.87N 591549.33N | THR 65 ft |
24 | 250,67° | 2750x45 | RWY 0-300 m 120/R/C/W/T CONC 300-2465 m 120/F/A/W/T ASPH 2465-2750 m 120/R/D/W/T CONC SWY 52/F/B/W/T ASPH | 591549.33N 591519.87N | THR 60 ft – |
Tähised RWY NR | RWY - SWY kalle | SWY mõõtmed (m) | CWY mõõtmed (m) | Lennuriba mõõtmed (m) | RESA mõõtmed (m) |
---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
06 | RWY +0.03% / -0.44% (2209 m / 541 m) SWY NIL | CIV 140 x 45 MIL 150 x 45 | 300 x 150 | 3150 x 300 | 90 x 90 |
24 | RWY +0.44% / -0.03% (541 m / 2209 m) SWY NIL | CIV 140 x 45 MIL 150 x 45 | 150 x 150 | 3150 x 300 | 90 x 90 |
Tähised RWY NR | ARST süsteemi asukoht ja kirjeldus | OFZ | Märkused |
---|---|---|---|
12 | 13 | 14 | |
06 | Püüdursüsteem BAK-14 asub 465 m enne raja 06 lõppu. Rajal märgistatud kollaste ringidega. | Ei ole | Püüdursüsteem BAK-14 osaliselt töökorras, Ämari lennujuhtimistornist ei saa käivitada. Deaktiveerimisaeg 10 min. Eelteade nõutav 10 min. |
24 | Püüdursüsteem BAK-14 asub 457 m enne raja 24 lõppu. Rajal märgistatud kollaste ringidega. | Ei ole |
Raja tähis | TORA (m) | TODA (m) | ASDA (m) | LDA (m) | Märkused |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | 2750 | 3050 | CIV OPS 2890 MIL OPS 2900 | 2750 | Ei ole |
24 | 2750 | 2900 | CIV OPS 2890 MIL OPS 2900 | 2750 | Ei ole |
RWY | RISTMIK | TORA (m) | TODA (m) | ASDA (m) |
---|---|---|---|---|
Märkus: | ||||
06 | THR 06 | 2750 | 3050 | 2890 |
TWY A - RWY | 2612 | 2912 | 2752 | |
TWY B - RWY | 2240 | 2540 | 2380 | |
TWY C - RWY | 1440 | 1740 | 1580 | |
TWY D - RWY | 780 | 1080 | 920 | |
24 | THR 24 | 2750 | 2900 | 2890 |
TWY E - RWY | 2600 | 2750 | 2740 | |
TWY D - RWY | 1970 | 2120 | 2110 | |
TWY C - RWY | 1310 | 1460 | 1450 |
Raja tähis | APCH LGT tüüp, LEN, INTST | THR LGT värv, WBAR | VASIS, PAPI (MEHT) | TDZ LGT LEN |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
06 | PALS-I 900 m, LIH | Rohelised - | PAPI Vasak 3° | Ei ole |
24 | PALS-I 900 m, LIH | Rohelised - | PAPI Parem 3° | Ei ole |
RCLL LEN, vahe, värv, INTST | REDL LEN, vahe, värv, INTST | RENL, värv, WBAR | STWL LEN (m), värv | Märkused |
---|---|---|---|---|
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
2750 m, 30 m, W; FM 2150 m–2450 m, R/W; FM 2450 m, R, LIH | 2750 m, 60 m, W; Last 600 m, Y, LIH | Punased – | 150 m, Punased | Ei ole |
2750 m, 30 m, W; FM 2150 m–2450 m, R/W; FM 2450 m, R, LIH | 2750 m, 60 m, W; Last 600 m, Y, LIH | Punased – | 150 m, Punased | Ei ole |
1 | ABN / IBN asukoht, andmed ja tööaeg | ABN: lennujuhtimistorni tipus, valge/valge/roheline, IMC korral |
2 | LDI asukoht ja valgustus Anemomeetri asukoht ja valgustus | Ei ole Anemomeeter: 250 m AFT THR 06 ja 400 m AFT THR 24, valgustatud. |
3 | Ruleerimisteede ääre- ja telgjoonetuled | Ääred: TWY A, B, C, D, E, F, H CL: Ei ole |
4 | Varuvooluallikas / ümberlülitusaeg | Varuvooluallikas kõigile tuledele lennuväljal. RWY LGT (THR, RCLL, REDL, RENL), RGL ümberlülitusaeg: 1 SEC. Muude tulede ümberlülitusaeg: 12 SEC. |
5 | Märkused | Ei ole |
Helipad North | Helipad South | ||
---|---|---|---|
1 | FATO TLOF või THR koordinaadid Geoidi hälve | 591530.06N 0241120.46E (keskpunkt) GUND 63 ft | 591516.00N 0241132.09E (keskpunkt) GUND 63 ft |
2 | TLOF ja/või FATO kõrgus merepinnast (m/ft) | 67 ft | 73 ft |
3 | TLOF ja FATO ala mõõtmed, kate, kandevõime, märgistus | FATO 30x30 m, muru; TLOF 15x15 m CONC plaadid Ei ole NATO märgistus (TLOF) | FATO 90x90 m ASPH/muru; TLOF 30x30 m, ASPH, 114/F/A/W/T NATO märgistus (TLOF) |
4 | FATO tegelik ja MAG BRG | 70.71 ºT / 250.71 ºT 62 ºMAG / 242 ºMAG (2020) | 66.67 ºT / 246.67 ºT 58 ºMAG / 238 ºMAG (2020) |
5 | Kasutatav deklareeritud distants | TODAH 165 m RTODAH 45 m LDAH 165 m | TODAH 210 m RTODAH 90 m LDAH 210 m |
6 | APP ja FATO tuled | Ei ole | Ei ole |
7 | Märkused | Maksimaalne rootori diameeter on 16,4 m. | Ei ole |
1 | Tähis ja rõhtpiirid | Ämari CTR 592204N 0234945E - 592335N 0241743E - 591942N 0242454E - 591417N 0242813E - 591117N 0241916E - 590631N 0240738E - 591104N 0240003E - 591643N 0235428E |
2 | Püstpiirid | 1700 ft MSL SFC |
3 | Õhuruumi klass | D |
4 | ATS üksuse kutsung Keel(ed) | Ämari Torn ET, EN |
5 | Üleminekukõrgus | 5000 ft MSL |
6 | Rakendatavuse aeg | H24 |
7 | Märkused | Ei ole |
Teeninduse tähis | Kutsung | Kanal(id) | Tööaeg | Märkused |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ämari ATC | Ämari Torn | 122,100 MHz | H24 | Ei ole |
257,800 MHz | Ei ole | |||
121,500 MHz | FREQ AVBL | |||
243,000 MHz | FREQ AVBL | |||
ATIS | Ämari Lennubaas | 123,880 | H24 | EN Tel: +372 717 3310 |
Seadme tüüp | ID | FREQ | Tööaeg | Saateantenni koordinaadid | DME saateantenni kõrgus | Märkused |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
VORTAC (9° E 2020) | AMI | 115,300 MHz CH 100X | H24 | 591601,8N 0241448,5E | 100 ft | 062° MAG / 0,6 NM FM THR 24. Tegevusraadius: FL 500 / 150 NM |
LOC 06 ILS CAT I (9° E 2020) | IAM | 108,700 MHz | H24 | 591552,4N 0241356,4E | - | LOC kurss 062° |
GP 06 | - | 330,500 MHz | H24 | 591526,5N 0241108,6E | - | 3° RDH 52 ft |
DME 06 | IAM | CH 24X | H24 | 591526,5N 0241108,6E | 100 ft | Tegevusraadius: 25 NM |
LOC 24 ILS CAT I (9° E 2020) | IGO | 108,700 MHz | H24 | 591516,7N 0241037,8E | - | LOC kurss 242° |
GP 24 | - | 330,500 MHz | H24 | 591550,3N 0241321,0E | - | 3° RDH 51 ft |
DME 24 | IGO | CH 24X | H24 | 591550,3N 0241321,0E | 100 ft | Tegevusraadius: 25 NM |
Ämari militaarlennuvälja kohalikku lennuliiklust puudutav info on toodud AIP-is.
Militaarlendudele kohalduvad protseduurid, mis ei ole esitatud AIP-is, on Ämari LOP-is (Local Operation Procedures, kättesaadav Ämari militaarlennuvälja lennuteabeteenistuselt ja kodulehelt
https://mil.ee/en/air-force/#t-military-aviation-publications).
Kõik turbiinmootoriga õhusõidukid peavad enne mootorite käivitamist saama Ämari Tornilt vastava loa sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz.
Kui õhusõidukile määratud CTOT-aeg on lõppemas ning on alust arvata, et õhusõiduk ei ole võimeline väljuma CTOT-aja tolerantsis, ei nõustu Ämari Torn mootorite käivitamise sooviga. Uus CTOT-aeg küsitakse operaatori või tema esindaja poolt või Ämari militaarlennuvälja lennuteabeteenistuse poolt.
Piloodid, kes on teadlikud, et nad ei suuda järgida neile määratud CTOT-aega, peavad õigeaegselt taotlema uut.
Hooldekäivitamised tuleb eelnevalt koordineerida Ämari Torniga telefonil 717 3415 või sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz.
Taandruleerimine ja tagurdamine toimub vastavalt perroonikorraldaja või Ämari Torni loale ja juhistele.
Perroonide 1, 2, 3 ja 4 seisupaikadel on õhusõiduki APU kasutamine lubatud ajaliste piiranguteta.
APU käivitamine või väljalülitamine õhusõiduki tankimise ajal on keelatud.
Hooldekäivitamised tuleb eelnevalt koordineerida Ämari Torniga telefonil 717 3415 või sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz.
Tühikäigul käivitamised on lubatud kõikidel perroonide seisupaikadel.
Hooldekäivitamised suurendatud võimsusel on lubatud piiranguteta vaid ruleerimisteede A ja E betoonist osal, raja betoonist osal ning mootorite testimise platsil.
Õhusõiduki jäätõrje teostamine on lubatud:
Väljuv IFR-liiklus peab marsruudiloa saamiseks mitte varem kui 15 minutit enne EOBT või mootori(te) arvestuslikku käivitamise aega, olenevalt kumb on varasem, võtma ühendust Ämari Torniga sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz, teatades oma kutsungi ja seisuplatsi numbri.
Kui EUROCONTROL Network Manager Operations Centre (NMOC) poolt reguleeritud lend on valmis väljuma enne määratud CTOT-aega, võib meeskond informeerida Ämari Torni sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz REA teate soovist.
Kui lend ei ole võimeline väljuma CTOT-ajaga määratud tolerantsis, tuleb küsida uus CTOT-aeg kas Ämari Tornilt sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz, lennuoperaatori kaudu või maapealse käitluse kaudu.
Parkimine vastavalt Ämari LOP-ile (Local Operation Procedures):
https://mil.ee/en/air-force/#t-military-aviation-publications.
Tavaliselt juhitakse esmakordselt Ämari militaarlennuväljale maandunud õhusõiduk peale raja vabastamist ruleerimisteele saateauto (FOLLOW ME) poolt perroonile. Juhul, kui perrooniteeninduse meeskond ei ole saadaval, edastab parkimise juhised Ämari Torn.
Ämari Torn edastab õhusõidukitele lubasid ruleerimiseks vaid rajal ja ruleerimisteel. Perroonidel liiklemiseks edastab Ämari Torn ruleerimisjuhiseid ja informatsiooni.
Ruleerimisteedel puuduvad stopp-tuled. Talvisel ajal võivad ruleerimiseks mõeldud kollased jooned olla sademete tõttu mittenähtavad.
Võimalik on õhusõiduki saatmine saateautoga (FOLLOW ME). Saateauto nõue edastada Ämari Torni sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz.
Õhusõiduki saatmisel saateautoga (FOLLOW ME) edastab Ämari Torn ruleerimisloa saabuvale õhusõidukile kuni kohani, kus saatmine algab ja väljuvale õhusõidukile alates kohast, kus saatmine lõpetatakse.
Lennukid, mille maksimaalne lubatud stardimass on üle 46 000 kg ja mis peavad rajal tagasi liikuma, peavad sooritama 180º pöörde raja lõpus, betoonist vasarapeadel.
Õhusõidukite liikumine perroonidel tuleb kooskõlastada Ämari Torniga sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz. Säilitamaks sujuv liiklemine, edastab Ämari Torn vajadusel õhusõidukitele informatsiooni ja juhiseid.
Kopteritel on lubatud stardiks ja maandumiseks kasutada lennurada (ruleerimistee B ristmik), põhjapoolset (Helipad North) ja lõunapoolset (Helipad South) kopteriväljakut.
Ruleerimiseks tuleb kasutada ruleerimisteed A, B või F, ning õhuruleerimisteed lennuraja ja Helipad North'i vahel.
Täiendav info on saadaval Ämari LOP-ist (Local Operation Procedures):
https://mil.ee/en/air-force/#t-military-aviation-publications.
Õhusruleerimine teiste õhusõidukite, sõidukite või inimeste kohal on keelatud.
Lühendatud distantsid on toodud punktis EEEI AD 2.13.1.
Kui Ämari militaarlennuväljal langeb nähtavus kuni 1500 m ja alla selle, on keelatud mootorite abil õhusõidukite taandruleerimine.
Rada 06 ja 24 on lubatud kasutada väljumiseks RVR tingimustes vahemikus 550 m ja 150 m (B ja C kategooria õhusõidukid) ning 550 m ja 200 m (D kategooria õhusõidukid).
Start piiratud nähtavusega (LVTO) võimaldatakse meeskonna nõudmisel, kui RVR tingimused on väiksemad kui 550 m (teatatakse Ämari Torni poolt). Palve tuleb esitada Ämari Tornile vähemalt 30 minutit enne kavatsetud väljalendu, et lennuvälja üksused saaksid teha vajalikud ettevalmistused.
Kui RVR tingimused on suuremad kui 550 m, siis LVTO piirangud lõpetatakse (teatatakse Ämari Torni poolt).
Tagamaks ohutu liikumine rajal õhusõiduki väljumisprotseduuride ajal RVR tingimustes, mis on väiksemad kui 550 m, on õhusõidukite liikumine manööverdusalal piiratud ühele õhusõidukile korraga.
Kui RVR tingimused on väiksemad kui 550 m, ei ole väljuvate lendude ajal sõidukite liikumine manööverdusalal lubatud.
Saateauto (FOLLOW ME) abi perroonil liikumiseks võib paluda Ämari Tornilt.
Ämari Torn arvestab, et iga rajale joonduv õhusõiduk on valmis väljumiseks ilma oluliste viivitusteta.
Kui õhusõiduk ei ole valmis väljumiseks, peab meeskond enne rajale joondumist sellest sagedusel 122.100 MHz või 257.800 MHz Ämari Torni teavitama.
Müravastased protseduurid VFR-lendudele ja järelpõleti kasutamise piirangud on kajastatud Ämari LOP-is (Local Operation Procedures):
https://mil.ee/en/air-force/#t-military-aviation-publications.
Tallinna lähenemisalas (TMA) teostab seireteenindust Tallinn Lennart Meri lennuväljale ning Ämari militaarlennuväljale kanalil 127.905 Tallinna lähenemislennujuhtimisüksus (kutsung Tallinn Radar). Öisel ajal ja teatud aegadel päeval (olenevalt liikluse mahust lähenemisalas ja lennuväljadel) teostab seireteenindust ühendatud Tallinna lähi- ja lähenemislennujuhtimisüksus (kutsung Tallinn Torn) ning sagedused (127.905 ja 135.905) ühendatakse, võimaldades sidet lennujuhtimisüksusega mõlemal sagedusel.
Tallinna lähenemisalas tagatakse kõikide tunnistatud õhusõidukite vahel radarhajutusmiinimum 3 NM (5.6 km) v.a. juhul, kui suurem vahemaa õhusõidukite vahel on ette nähtud kooskõlas keerisjäljest tingitud hajutusmiinimumidega lennu saabumis- ja väljumisetapil allpool lennutasandit FL 100.
Kui temperatuur langeb alla -7°C lisatakse lennujuhtimisüksuse poolt minimaalsele ohutule kõrgusele (MSA) madalast temperatuurist tulenev korrektuur.
Jälgimisradari (SRA) ning täppisradari (PAR) lähenemisi Tallinna ja Ämari lennuväljadel ei teostata.
Õhusõidukitest, mille pardal on telefon, võtta ühendust vahetuse vanemaga numbril 625 8254. Kui võimalik, tuleb püsida liinil kuni lennujuhtimisüksuse edasise korralduseni.
Raadioside katkemise korral tuleb jälgida rahvusvahelistes lennureeglites (Tsiviillennunduse konventsiooni Lisa 2) kehtestatud protseduure.
Lendude, mis kavatsevad maanduda Ämari militaarlennuväljal, esitatud lennuplaani viimaseks marsruudipunktiks tuleb märkida IAF VEGER, millele eelneb olenevalt lennusuunast punkt DOBAN, DOPIK, GONOS, KEMET, OSMUR, SULUN, KOIVU, VALOX. Lendude puhul, mis väljuvad Lennart Meri Tallinna lennujaamast Ämari militaarlennuväljale, tuleb lennuplaani vahepealse ja ühtlasi viimase marsruudipunktina märkida IAF VEGER.
Tallinna APP järjestab Ämarisse saabuvad õhusõidukid lõpplähenemisel intervalliga, mis on tingitud maandumisjärgselt raja vabastamiseks kuluvast ajast.
Pilootidel tuleb meeles pidada, et Ämari lähialas ja Tallinna lähenemisala all asuvas mittekontrollitavas õhuruumis võivad toimuda VFR-lennud. Seetõttu võib lennujuhtimisüksus visuaallähenemist sooritavatele lendudele seada piirangu säilitada kõrgust (ALT) 2200 jalga kuni finaali jõudmiseni.
Ootetsoonid on kehtestatud punktidel DOPIK, GONOS, KEMET, OSMUR, SULUN. Kirjeldus on järgnev:
RNAV HOLDINGS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ID | INBD TR °T | INBD MAG° | Turn direction | MAX IAS kt | MNM HLDG LVL | Time | Distance NM |
DOPIK | 267.0 | 258 | Vasak | 280 | FL 100 | 1 | – |
GONOS | 320.7 | 312 | Parem | 280 | FL 100 | 1 | – |
KEMET | 010.8 | 002 | Parem | 280 | FL 100 | 1 | – |
OSMUR | 077.5 | 069 | Vasak | 280 | FL 100 | 1 | – |
SULUN | 042.3 | 033 | Parem | 280 | FL 100 | 1 | – |
VEGER | - | - | Parem | 250 | ALT 2200 ft MSL | 1 | – |
Kõikidele saabuvatele õhusõidukitele kehtib Tallinna TMA-s kiirusepiirang MAX 250 kt IAS (allpool FL 100), kui lennujuhtimisüksuse poolt ei ole määratud teisiti. Kui antud tingimust ei ole võimalik täita, peab sellest koheselt teavitama lennujuhtimisüksust.
Kui ohuala EED16 on aktiivne, on ringlähenemine lubatud ainult lennuväljast lõunapoolt.
OCA iga raja jaoks on toodud Instrumentaallähenemise kaardil (IAC).
Lendude, mis kavatsevad väljuda Ämari militaarlennuväljalt, esitatud lennuplaani esimeseks marsruudipunktiks tuleb, olenevalt soovitud lennusuunast, märkida punkt NITSO, BALTI, BIRSI, DOBAN, GONOS, INTOR, LONSA, MOHNI, ORTAX, OSMUR või TLL.
Väljuv IFR-liiklus peab marsruudiloa saamiseks mitte varem kui 15 minutit enne EOBT või mootori(te) arvestuslikku käivitamise aega, olenevalt kumb on varasem, võtma ühendust Ämari Torniga sagedusel 122.100 MHz, teatades oma kutsungi ja seisuplatsi numbri.
Marsruudiluba sisaldab tavaliselt väljumisjärgset pööret lennuplaanis toodud marsruudi esimesele punktile. Kui seda pole liikluse tõttu võimalik lubada, siis kindlat kurssi ning esialgset tõusu kõrgusele 3000 jalga MSL vastavalt Ämari militaarlennuväljal kehtivale QNH väärtusele.
Väljuvad IFR-õhusõidukid peavad koheselt peale starti võtma ühendust Tallinn Radariga kanalil 127.905, kui lennujuhtimisüksuse poolt ei ole määratud teisiti.
Ämari militaarlennuväljal ei ole kehtestatud standardseid väljumismarsruute (SID) ning marsruudiluba antakse ringsuunalise väljumise kujul.
Ringsuunalise väljumise puhul tuleb enne pöörde alustamist tõusta raja kursil kõrgusele 1300 jalga, juhul kui lennujuhtimise poolt ei ole määratud teisiti. Pöördeid enne DER-i ei ole kohaldatud.
Ringsuunalised väljumised on kirjeldatud PANS-OPS, ICAO Doc 8168.
Kontrollpunkt | Radiaal ja kaugus | Koordinaadid | |
---|---|---|---|
IAF VEGER | R 242 AMI / 8.7 NM | 591312.0N 0235849.0E | |
IF ATKOV | 9.6 NM IAM | 591210.0N 0235334.0E | |
IF (LOC) OTSIB | 11.7 NM IAM | 591128.0N 0234944.0E | |
FAP | 6.7 NM IAM | 591309.6N 0235854.7E | |
FAF (LOC) | 6.7 NM IAM | 591309.5N 0235854.0E |
Kontrollpunkt | Radiaal ja kaugus | Koordinaadid | |
---|---|---|---|
IAF VEGER | R 242 AMI / 8.7 NM | 591312.0N 0235849.0E | |
IF | R 242 AMI / 13.7 NM | 591132.9N 0234940.2E | |
FAF | R 242 AMI / 8.7 NM | 591311.9N 0235851.6E |
Kontrollpunkt | Radiaal ja kaugus | Koordinaadid | |
---|---|---|---|
IAF VEGER | R 242 AMI / 8.7 NM | 591312.0N 0235849.0E | |
IF NEKAX | 9.6 NM IGO | 591856.0N 0243107.0E | |
IF (LOC) ADAKU | 11.7 NM IGO | 591936.0N 0243459.0E | |
FAP | 6.7 NM IGO | 591758.4N 0242543.7E | |
FAF (LOC) UNDOX | 6.7 NM IGO | 591759.0N 0242545.0E |
Kontrollpunkt | Radiaal ja kaugus | Koordinaadid | |
---|---|---|---|
IAF VEGER | R 242 AMI / 8.7 NM | 591312.0N 0235849.0E | |
IF | R 062 AMI / 11.0 NM | 591933.5N 0243500.0E | |
FAF | R 062 AMI / 5.9 NM | 591757.1N 0242546.0E |
Militaarprotseduurid, mis täiendavad AIP-is avaldatud infot, on kajastatud Ämari LOP-is (Local Operation Procedures, kättesaadav Ämari militaarlennuvälja lennuteabeteenistuselt ja kodulehelt
https://mil.ee/en/air-force/#t-military-aviation-publications).
VFR-lennud peavad planeerima oma sisenemist ja/või väljumist Ämari lähialasse avaldatud sisenemis- ja väljumispunktide kaudu, mis on toodud Visuaallähenemiskaardil (VAC), kui lennujuhtimisüksus ei ole lubanud teisiti.
VFR-lennud, mis kavatsevad siseneda Ämari lähialasse, peavad seda tegema kõrgusel 1200 jalga või madalamal.
Mittekontrollitavast õhuruumist Ämari lähialasse siseneda soovivad VFR-lennud peavad vähemalt 5 minutit enne sisenemist võtma ühendust Ämari Torniga (Ämari TWR) sagedusel 122.100 MHz, et saada luba lähialasse sisenemiseks.
Saabuvate ja väljuvate õhusõidukite piloodid peavad esimeses raadiosides kinnitama ATIS-teate vastuvõtmist vastava ATIS-teate tähise ning QNH teatamisega.
Kui ei ole määratud teisiti, aseta transpondri kood A2000.
Lähiala sisenemis- ja/või väljumispunktid on:
Nimi | Koordinaadid | Radiaal ja kaugus | Asukoht |
---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 |
GIGDI | 591417N 0242813E | R095 VORTAC 7.1 AMI | Ääsmäe alevikust lääne pool, Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Haapsalu viadukti lääneserval. |
NENSO | 592335N 0241743E | R002 VORTAC 7.7 AMI | Keila-Joa alevikust üle Keila-Joa jõe lääne poole kolme tee ristumise kohal. |
OLMEV | 590806N 0241130E | R183 VORTAC 8.1 AMI | Viruküla-Padise tee kohal. Orkjärve raba lääneserv. |
UNIVA | 591643N 0235428E | R265 VORTAC 10.5 AMI | Pedase nina kohal, rannikujoonel. |
Kui liiklusolukord nõuab või rada on blokeeritud, võidakse VFR-lendu sooritav õhusõiduk suunata ühte visuaalootetsoonidest (vt VAC kaarti).
Ootetsooni nimi | Pöördesuund | Asukoht |
---|---|---|
1 | 2 | 3 |
LÕUNA | Vasak | Lagendike kohal, vahetult Rummu karjääri lõuna/kagu serval. |
PÕHJA | Vasak | Keskpunktiks Paldiski-Padise maanteel asuv sild, mis ületab Vasalemma jõge. |
Lennuväljaringi kõrguseks on maksimaalselt 1200 jalga AMSL. Ühinemine lõunapoolse lennuväljaringiga peab olema teostatud lennujuhtimistorni traaversil.
Lennuväljaringid ja sellega seonduv informatsioon on märgitud maandumiskaardil (LDG).
Lennujuhtimisüksus võib anda loa eri-VFR-lendude käitamiseks lähialas.
Välja arvatud juhul, kui pädev asutus annab kopterile loa sellistel erijuhtudel nagu lennud arstiabi osutamiseks, otsingu- ja päästelennud ning tuletõrjelennud, tuleb kohaldada järgmisi protseduure:
Lennujuhtimisüksus tagab hajutuse eri-VFR- ja IFR- lendude ning kõigi eri-VFR-lendude vahel.
Eri-VFR-lennud Ämari lähialas peatatakse, kui nähtavus on väiksem kui 1500 m või pilvisuse kõrgus on väiksem kui 600 jalga.
Ämari Torn võib keelduda eri-VFR loa andmisest kui seda tingib liiklusolukord või ohutus ei ole tagatud.
Tallinna TMA alla jäävas mittekontrollitavas õhuruumis osutab lennuinfo- ja häireteenindust Tallinn Radar kanalil 127.905.
Õhusõidukid, mis lendavad Tallinna TMA alla jäävas mittekontrollitavas õhuruumis, peavad ilma Tallinn Radariga kooskõlastamata (kanalil 127.905) püsima Tallinna TMA alapiirist vähemalt 500 jalga allpool.
Tallinna TMA alapiir on kirjeldatud järgnevalt:
Kavatsusest tõusta Tallinna TMA alapiirile lähemale kui 500 jalga, tuleb teavitada Tallinn Radarit kanalil 127.905 eeldusel, et õhusõidukil on:
Õhupallide lennud Ämari CTR-is on lubatud ainult Lennubaasi eelneval kooskõlastusel.
Järgnevad tingimused peavad olema täidetud:
Enne õhkutõusmist asukohast, mis asub Ämari lähialas, peab kapten küsima väljumisloa Ämari Tornist (ÄMARI TWR) sagedusel 122.100 MHz või telefoni teel numbril 717 3415.
Enne Ämari lähialasse sisenemist peab kapten küsima selleks sisenemisloa Ämari Tornist vähemalt 5 minutit enne arvestuslikku lähiala piiriületusaega.
Õhupallide lendude läbiviimisel võidakse rakendada piiranguid, säilitamaks lennuliikluse ohutu, sujuv ja efektiivne kulgemine Ämari militaarlennuväljal.
Õhupallide lennud Tallinna TMA-s on lubatud ainult Lennuliiklusteeninduse AS-i ja Transpordiameti eelneval kooskõlastusel.
Õppe- ja treeninglendude sooritamiseks on kehtestatud Ämari lähialas harjutus- ja treeningtsoon 1, mis on toodud visuaallähenemiskaardil (AD 2. EEEI-VAC).
Luba tsooni kasutamiseks saadakse Ämari tornilt.
Ämari militaarlennuvälja kasutamine (välja arvatud hädaolukorras) on lubatud ainult eelnevalt taotletud PPR loa alusel järgnevatelt kontaktidelt:
To: EEEI@mil.ee.
Luba tuleb taotleda vähemalt 5 tööpäeva enne planeeritud lendu.
PPR vorm on kättesaadav siit: PPR_2021.docx.
Väljatöötamisel.
Kaardi nimetus | Leht |
---|---|
Lennuväljakaart - ICAO | AD 2.EEEI-ADC (25 FEB 2021) |
Õhusõidukite parkimis- / dokkimiskaart - ICAO | AD 2.EEEI-APDC (25 FEB 2021) |
Lennuvälja takistuste kaart - ICAO - Tüüp A | AD 2.EEEI-AOC-A-06-24 (25 FEB 2021) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI ILS or LOC RWY 06 (CAT A;B) | AD 2.EEEI-IAC-06-1 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI ILS or LOC RWY 06 (CAT C;D;E) | AD 2.EEEI-IAC-06-2 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI VORTAC RWY 06 (CAT A;B) | AD 2.EEEI-IAC-06-3 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI VORTAC RWY 06 (CAT C;D;E) | AD 2.EEEI-IAC-06-4 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI ILS or LOC RWY 24 (CAT A;B) | AD 2.EEEI-IAC-24-1 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI ILS or LOC RWY 24 (CAT C;D;E) | AD 2.EEEI-IAC-24-2 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI VORTAC RWY 24 (CAT A;B) | AD 2.EEEI-IAC-24-3 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEEI VORTAC RWY 24 (CAT C;D;E) | AD 2.EEEI-IAC-24-4 (11 AUG 2022) |
Visuaallähenemiskaart - ICAO | AD 2.EEEI-VAC (18 APR 2024) |
Maandumiskaart | AD 2.EEEI-LDG (26 JAN 2023) |