EEKA — KÄRDLA
1 | ARP koordinaadid ja asukoht lennuväljal | 585927N 0224951E 760 m / 140 MAG FM THR 14 | ||||||||||
2 | Suund ja kaugus Kärdlast | 2.7 NM E FM Kärdla | ||||||||||
3 | Kõrgus merepinnast / Keskmine kõrgeim temperatuur | 18 FT/ 20.7 °C | ||||||||||
4 | Geoidi hälve lennuväljal | 66 ft | ||||||||||
5 | MAG VAR / Aastane muutus | 8° E (2020) / +0.2° | ||||||||||
6 | Lennuvälja haldaja, aadress, telefon, telefaks, e-mail, AFS, URL |
| ||||||||||
7 | Lubatud liikluse liigid (IFR/VFR) | IFR/VFR | ||||||||||
8 | Märkused | Ei ole |
1 | Lennuvälja haldaja Lennuvälja tööaeg | MON-FRI: 0600-1500 (0500-1400) Nagu ATS |
2 | Toll ja migratsioon | O/R, 24 HR PN |
3 | Tervishoid | O/R H24 |
4 | AIS Briifing | Ei ole |
5 | ATS büroo (ARO) | Teenust osutab ATS-üksus oma tööajal. |
6 | MET Briifing | Ei ole * |
7 | ATS | MON-FRI: 0400-0830; 1300-1630 (0300-0730; 1200-1530) SAT: 0430-0900 (0330-0800) SUN: 1300-1630 (1200-1530) |
8 | Tankimine | MON-FRI: 0330-1630 (0230-1530) SAT: 0430-0900 (0330-0800) SUN: 1300-1630 (1200-1530) |
9 | Käitlemine | MON-FRI: 0330-1630 (0230-1530) SAT: 0430-0900 (0330-0800) SUN: 1300-1630 (1200-1530) |
10 | Turvateenistus | H24 |
11 | Jäätõrje | MON-FRI: 0330-1630 (0230-1530) SAT: 0430-0900 (0330-0800) SUN: 1300-1630 (1200-1530) |
12 | Märkused | Väljaspool märgitud tööaegu osutatakse võimalusel teenust ettetellimisel. Tellimus tuleb edastada ATS-üksuse töö ajal (va SAR ja HOSP lennud) telefonile +372 463 1002, +372 5345 3259 või emailile atseeka@tll.aero. Lennuplaanide adresseerimine vastavalt ENR 1.11. * Automaatne ilmavaatlussüsteem (AWOS). Info saadaval ATS-üksuses. |
1 | Kaubakäitlusteenistused | Ei ole |
2 | Kütuse / õli liigid | Kütus: JET A1, AVGAS 100LL Õli: Aeroshell 15W-50 |
3 | Tankimisseadmed / jõudlus | 1 auto: 5000 L JET A1 ja AVGAS 100LL / 5 L/s. |
4 | Jäätõrjeseadmed | Tüüp 1 |
5 | Angaar mittebaseeruvatele õhusõidukitele | Ei ole |
6 | Remondiseadmed mittebaseeruvatele õhusõidukitele | Ei ole |
7 | Märkused | Õhusõiduki jäätumisvastane vedelik tüüp 2 ei ole saadaval. |
1 | Hotellid | Linnas | ||||
2 | Restoranid | Linnas | ||||
3 | Transport | Lennujaama buss linna(st) regulaarlennu ajaks. Taksod ettetellimisel. | ||||
4 | Arstiabi võimalused | Haigla linnas | ||||
5 | Pank ja postkontor | Linnas | ||||
6 | Turismibüroo | Hiiumaa Turismiinfo
| ||||
7 | Märkused | Ei ole |
1 | Lennuvälja tuletõrjekategooria | Teenus tagatakse regulaarlendude toimumise ajal: 4. kategooria * |
2 | Päästevahendid | 1 päästeauto, 1 päästekaater 17-le isikule, 1 päästeparv 10-le isikule. |
3 | Vigastatud õhusõiduki eemaldamise võimalus | Õhusõiduki omanik või kasutaja vastutab liikumatu õhusõiduki teisaldamise eest ning katab seonduvad kulud. Lennuväljal saadaoleva teisaldamise tehnika osas kontakteeru lennuvälja haldajaga. |
4 | Märkused | * Muul ajal osutatakse 4. kategooria pääste- ja tuletõrjeteenindust ettetellimisel vähemalt 1 tund ette. Tellimus tuleb edastada ATS-üksuse tööajal telefonile +372 463 1002, +372 5345 3259 või emailile atseeka@tll.aero. |
1 | Puhastusseadmete tüübid |
|
2 | Puhastuse järjekord |
|
3 | Liiklusala pinnatöötluse materjali kasutamine | KFOR/NAFO |
4 | Spetsiaalselt ettevalmistatud talverajad | Ei kohaldata |
5 | Märkused | Kasutuses aastaringselt. Info lumepuhastuse kohta avaldatakse SNOWTAM-ites vastavalt tekkinud oludele. Vt lumeplaan osas AD 1.2.2. |
1 | Perrooni kate ja kandevõime |
| |||||||||||
2 | Ruleerimisteede laius, kate ja kandevõime |
| |||||||||||
3 | Kõrgusmõõtja kontroll-asukoht (ACL) ja kõrgus merepinnast | Asukoht: Perroonil. Kõrgus merepinnast: 9 ft | |||||||||||
4 | VOR kontrollpunktid | Ei ole | |||||||||||
5 | INS kontrollpunktid | Ei ole | |||||||||||
6 | Märkused | Ei ole |
1 | Õhusõidukite seisupaikade tähised, ruleerimisteede juhtjooned ja õhusõidukite seisupaikade visuaalne dokkimise/parkimise juhtimissüsteem. | Juhtmärgid ruleerimiseks kõigis ruleerimistee ja raja ristumiskohtades ning kõigis ootekohtades. Juhtjooned perroonil. Visuaalne dokkimise/parkimise süsteem puudub. |
2 | Raja ja ruleerimisteede märgistus ja tuled. | RWY 14/32 märgistus: THR, TDZ, CL, maandumiskoht, raja tähis ja ääred. RWY 14/32 tuled: THR, raja ääred ja lõpp. TWY A, B märgistus: CL, HLDG PSN. TWY A, B tuled: ääretuled, lennuraja vilkuvad hoiatustuled (RGL). |
3 | Stopp-tuled | Ei ole |
4 | Märkused | Ei ole |
Ala | Viimati uuendatud |
---|---|
EEKA Ala 2 | 11 AUG 2022 |
EEKA Ala 3 | 28 DEC 2023 |
Ala 2 ja Ala 3 takistused on leitavad aim.eans.ee veebilehelt.
1 | Meteoroloogiatalitus | Keskkonnaagentuuri Kärdla lennumeteoroloogiajaam |
2 | Tööaeg Meteoroloogiatalitus väljaspool tööaega | Nagu ATS. Keskkonnaagentuur – H24 (konsultatsioon telefoni teel) ** |
3 | TAF ettevalmistamise eest vastutav lennumeteoroloogiajaam | Keskkonnaagentuur |
Kehtivusperioodid | 6 HR | |
Väljaandmise intervall | Nõudmisel lennuvälja tööajal ATS-üksuselt, 2 HR PN. | |
4 | Maandumisprognoosi tüüp Väljaandmise intervall | Ei ole |
5 | Võimalik briifing / konsultatsioon | T ** |
6 | Lennudokumendid Kasutatav keel(ed) | C, PL * ET, EN |
7 | Briifingul või konsultatsioonil kasutatavad kaardid ja muu info | S, U, P, W, SWH, SWM , SWL * |
8 | Kasutatavad lisaseadmed infoga varustamisel | Traadita internetiühenduse võimalus |
9 | Infoga varustatavad ATS-üksused | Kärdla AFIS |
10 | Lisainfo (piirangud teeninduses, jne) | * vt GEN 3.5 ** Tel: 666 0932 |
Tähised RWY NR | TEGELIK BRG | Raja mõõtmed (m) | RWY ja SWY kandevõime (PCN) ja kate | Läve koordinaadid Raja lõpu koordinaadid Läve geoidi hälve | Läve kõrgus ja täppislähenemise puuteala kõrgeim kõrgus rajal |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
14 | 147,38° | 1520 x 30 | 80/F/A/W/T ASPH | 585947.53N 585906.16N GUND 66 ft | THR 12 ft – |
32 | 327,39° | 1520 x 30 | 80/F/A/W/T ASPH | 585912.69N 585947.53N GUND 66 ft | THR 15 ft – |
Tähised RWY NR | RWY - SWY kalle | SWY mõõtmed (m) | CWY mõõtmed (m) | Lennuriba mõõtmed (m) | RESA mõõtmed (m) |
---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
14 | RWY: 0.31% / -0.28% (640 m) (880 m) | Ei ole | 150 x 80 | 1640 x 150 | 90 x 60 |
32 | RWY: 0.28% / -0.31% (880 m) (640 m) | Ei ole | 150 x 80 | 1640 x 150 | 90 x 60 |
Tähised RWY NR | ARST süsteemi asukoht ja kirjeldus | OFZ | Märkused |
---|---|---|---|
12 | 13 | 14 | |
14 | Ei ole | Ei ole | Ei ole |
32 | Ei ole | Ei ole | Nihutatud lävi 240 m |
Raja tähis | TORA (m) | TODA (m) | ASDA (m) | LDA (m) | Märkused |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
14 | 1520 | 1670 | 1520 | 1520 | Ei ole |
32 | 1520 | 1670 | 1520 | 1280 | Nihutatud lävi 240 m |
Raja tähis | APCH LGT tüüp, LEN, INTST | THR LGT värv, WBAR | VASIS, PAPI (MEHT) | TDZ LGT LEN |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
14 | Ei ole | Rohelised, LIH Jah | PAPI Vasak 3° MEHT 46 ft | Ei ole |
32 | PALS-1 900 m; LIH | Rohelised, LIH Jah | PAPI Vasak 3° MEHT 45 ft | Ei ole |
RCLL LEN, vahe, värv, INTST | REDL LEN, vahe, värv, INTST | RENL, värv, WBAR | STWL LEN (m), värv | Märkused |
---|---|---|---|---|
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Ei ole | 1520 m, 60 m W; last 480 m Y; LIH | Punased, LIH – | Ei ole | Ei ole |
Ei ole | 1520 m, 60 m; 240 m R; 880 m W; last 400 m Y; LIH | Punased, LIH – | Ei ole | Nihutatud lävi 240 m |
1 | ABN / IBN asukoht, andmed ja tööaeg | Ei ole |
2 | LDI asukoht ja valgustus Anemomeetri asukoht ja valgustus | Ei ole 135 m FM THR 14, valgustatud |
3 | Ruleerimisteede ääre- ja telgjoonetuled | Ääred: olemas CL: Ei ole |
4 | Varuvooluallikas / ümberlülitusaeg | Varuvooluallikas kõigile tuledele lennuväljal. Ümberlülitusaeg: 15 SEC. |
5 | Märkused | Ei ole |
1 | FATO TLOF või THR koordinaadid Geoidi hälve | Ei ole 67 ft |
2 | TLOF ja/või FATO kõrgus merepinnast (m/ft) | Ei ole |
3 | TLOF ja FATO ala mõõtmed, kate, kandevõime, märgistus | Ei ole |
4 | FATO tegelik ja MAG BRG | Ei ole |
5 | Kasutatav deklareeritud distants | Ei ole |
6 | APP ja FATO tuled | Ei ole |
7 | Märkused | Maandumine rajal |
1 | Tähis ja rõhtpiirid | KÄRDLA FIZ/RMZ Ring raadiusega 12 NM, keskpunkt 585927N 0224951E |
2 | Püstpiirid | 5000 ft AMSL SFC |
3 | Õhuruumi klass | G |
4 | ATS-üksuse kutsung Keel(ed) | Kärdla Informatsioon ET, EN |
5 | Üleminekukõrgus | 5000 FT AMSL |
6 | Rakendatavuse aeg | On kohalduv EEKA ATS tööaegadel. Vt EEKA AD 2.3 p 7. |
7 | Märkused | ATS-üksuse tööajal RMZ |
Teeninduse tähis | Kutsung | Kanal(id) | Tööaeg | Märkused |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
AFIS | Kärdla Informatsioon | 133.405 | HO | Ei ole |
121.500 MHz | HO | EMERG FREQ |
Seadme tüüp | ID | FREQ | Tööaeg | Saateantenni koordinaadid | DME saateantenni kõrgus | Märkused |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Märkus: Vastutav üksus seadmele DME on Kärdla lennujaam, kontaktid vaata: EEKA AD 2.2. | ||||||
DME (8°E 2020) | KRD | 117,600 MHz CH 123X | HO | 585931,5N 0224951,5E | 100 FT | 355° MAG / 144 m FM ARP. Tegevusraadius: 20 NM |
Kärdla lennuvälja kohalikku lennuliiklust puudutav info on avaldatud AIP-is ja käsiraamatus, mis on saadaval Kärdla ATS-üksuses.
Kui mingi kohalik eeskiri on oluline õhusõidukite ohutuks käitamiseks perroonil, edastab vastavat infot igale õhusõidukile ATS-üksus.
Kasutusel on kaks ruleerimisteed (A ja B). Ruleerimisteedel on sinised ääretuled. Talvisel ajal võib ruleerimisteede märgistus olla mittenähtav. Vajadusel annab ATS-üksus ohutusega seotud infot igale õhusõidukile eraldi.
Ebapiisavad ohutusvahemaad piiravad teatud tingimustes suurte õhusõidukitel oma mootori jõul ruleerimist. Vajadusel annab ATS-üksus ohutusega seotud infot igale õhusõidukile eraldi.
Regulaarliiklus kasutab perrooni N (põhjaperroon). Õhusõiduki parkimine perroonile N toimub vastavalt perroonikorraldaja juhismärguannetele ja/või ATS-üksuse poolt edastatud soovitustele.
Üldlennundus kasutab perrooni S (lõunaperroon). Juhul kui õhusõiduki meeskond soovib kasutada perroonikorraldaja juhismärguandeid, tuleb sellest eelnevalt teavitada Kärdla ATS-üksust. Vajadusel edastab soovitusi parkimiseks Kärdla ATS-üksus.
Piiranguid ei ole.
Piiranguid ei ole.
Kui õhusõiduk on avariijärgselt rajal, on selle õhusõiduki omaniku või kasutaja kohustuseks eemaldada see nii kiiresti kui võimalik. Lennuõnnetuse korral on vajalik eelnev luba Ohutusjuurdluse Keskuselt (OJK).
Õhusõiduki võib eemaldada ka lennuvälja administratsioon, kusjuures kulutused katab omanik või kasutaja.
Lennud Kärdla FIZ/RMZ-s tuleb sooritada kooskõlas Visuaallennureeglite või Instrumentaallennureeglitega.
Osutatakse lennuvälja lennuinfoteenust (AFIS).
SID-e ja STAR-e ei ole kehtestatud.
Märkus: AFIS-üksus üksnes edastab informatsiooni ja hoiatusi, kuid vastutus lennureeglite kohase hajutuse tagamise eest lasub õhusõiduki piloodil.
Tulenevalt sellest, et materjal sisaldab palju spetsiifilisi mõisteid ja lühendeid, on järgnevad tabelid avaldatud inglise keeles.
PROC ID | Navigation specification | P/ T | WPT name | Type | Fly- over | Course ° T | Course ° MAG | Distance NM | Turn direction | Altitude | MAX IAS kt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TUKTI | RNP APCH | IF | TUKTI | IAF | – | – | – | – | – | +1700 | – |
TF | KA016 | FAF | – | 147.3 | 139 | 5.0 | – | 1700 | – | ||
TF | RW14 | MAPt | Y | 147.4 | 139 | 5.1 | – | – | – | ||
TF | AMEVA | MATF | – | 147.8 | 140 | 4.2 | R | – | – | ||
TF | UNSAG | MAHF | Y | 184.1 | 176 | 8.3 | – | 1700 | 190 |
PROC ID | Navigation specification | P/ T | WPT name | Type | Fly- over | Course ° T | Course ° MAG | Distance NM | Turn direction | Altitude | MAX IAS kt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ERKUL | RNP APCH | IF | ERKUL | IAF | – | – | – | – | – | +2700 | – |
TF | TUKTI | IF | – | 057.2 | 049 | 5.0 | R | +1700 | – | ||
TF | KA016 | FAF | – | 147.3 | 139 | 5.0 | – | 1700 | – | ||
TF | RW14 | MAPt | Y | 147.4 | 139 | 5.1 | – | – | – | ||
TF | AMEVA | MATF | – | 147.8 | 140 | 4.2 | R | – | – | ||
TF | UNSAG | MAHF | Y | 184.1 | 176 | 8.3 | – | 1700 | 190 |
PROC ID | Navigation specification | P/ T | WPT name | Type | Fly- over | Course ° T | Course ° MAG | Distance NM | Turn direction | Altitude | MAX IAS kt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BILVA | RNP APCH | IF | BILVA | IAF | – | – | – | – | – | +2700 | – |
TF | TUKTI | IF | – | 237.2 | 229 | 5.0 | L | +1700 | – | ||
TF | KA016 | FAF | – | 147.3 | 139 | 5.0 | – | 1700 | – | ||
TF | RW14 | MAPt | Y | 147.4 | 139 | 5.1 | – | – | – | ||
TF | AMEVA | MATF | – | 147.8 | 140 | 4.2 | R | – | – | ||
TF | UNSAG | MAHF | Y | 184.1 | 176 | 8.3 | – | 1700 | 190 |
FINAL APPROACH PARAMETERS | |||
---|---|---|---|
LNAV GRADIENT | BARO-VNAV | TCH | |
VPA | MNM T° | ||
5.24% (3.0°) | 3.00° | -20°C | 50 ft |
WPT NAME | Coordinates | ||
---|---|---|---|
TUKTI | 590818.4N 0223848.5E | ||
KA016 | 590406.7N 0224403.1E | ||
RW14 | 585947.53N 0224925.47E | ||
AMEVA | 585617.2N 0225342.1E | ||
BILVA | 591100.2N 0224658.8E | ||
ERKUL | 590536.1N 0223039.5E | ||
UNSAG | 584800.4N 0225233.0E |
ID | INBD TR °T | INBD MAG° | Turn direction | MAX IAS kt | MNM HLDG LVL ft | Time | Distance NM |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ERKUL | 057.2 | 049 | Parem | 190 | 2700 | 1 | – |
UNSAG | 057.5 | 050 | Vasak | 190 | 1700 | 1 | – |
Tulenevalt sellest, et materjal sisaldab palju spetsiifilisi mõisteid ja lühendeid, on järgnevad tabelid avaldatud inglise keeles.
PROC ID | Navigation specification | P/T | WPT name | Type | Fly- over | Course ° T | Course ° MAG | Distance NM | Turn direction | Altitude | MAX IAS kt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
LEBLU | RNP APCH | IF | LEBLU | IAF | – | – | – | – | – | +1700 | – |
TF | KA032 | FAF | – | 327.5 | 319 | 5.0 | – | 1700 | – | ||
TF | RW32 | MAPt | Y | 327.4 | 319 | 5.1 | – | – | – | ||
TF | XERMO | MATF | – | 327.1 | 319 | 3.9 | L | – | – | ||
TF | ERKUL | MAHF | Y | 291.5 | 283 | 8.6 | – | 1700 | 190 |
PROC ID | Navigation specification | P/T | WPT name | Type | Fly- over | Course ° T | Course ° MAG | Distance NM | Turn direction | Altitude | MAX IAS kt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AMSID | RNP APCH | IF | AMSID | IAF | – | – | – | – | – | +2700 | – |
TF | LEBLU | IF | – | 237.5 | 230 | 5.0 | R | +1700 | – | ||
TF | KA032 | FAF | – | 327.5 | 319 | 5.0 | – | 1700 | – | ||
TF | RW32 | MAPt | Y | 327.4 | 319 | 5.1 | – | – | – | ||
TF | XERMO | MATF | – | 327.1 | 319 | 3.9 | L | - | – | ||
TF | ERKUL | MAHF | Y | 291.5 | 283 | 8.6 | - | 1700 | 190 |
PROC ID | Navigation specification | P/T | WPT name | Type | Fly- over | Course ° T | Course ° MAG | Distance NM | Turn direction | Altitude | MAX IAS kt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
UNSAG | RNP APCH | IF | UNSAG | IAF | – | – | – | – | – | +2700 | – |
TF | LEBLU | IF | – | 057.5 | 050 | 5.0 | L | +1700 | – | ||
TF | KA032 | FAF | – | 327.5 | 319 | 5.0 | – | 1700 | – | ||
TF | RW32 | MAPt | Y | 327.4 | 319 | 5.1 | – | – | – | ||
TF | XERMO | MATF | – | 327.1 | 319 | 3.9 | L | – | – | ||
TF | ERKUL | MAHF | Y | 291.5 | 283 | 8.6 | – | 1700 | 190 |
FINAL APPROACH PARAMETERS | |||
---|---|---|---|
LNAV GRADIENT | BARO-VNAV | TCH | |
VPA | MNM T° | ||
5.24% (3.0°) | 3.00° | -20°C | 50 ft |
WPT NAME | Coordinates | ||
---|---|---|---|
LEBLU | 585041.4N 0230039.5E | ||
KA032 | 585453.7N 0225528.9E | ||
RW32 | 585912.69N 0225008.68E | ||
XERMO | 590227.8N 0224604.5E | ||
AMSID | 585321.8N 0230847.3E | ||
UNSAG | 584800.4N 0225233.0E | ||
ERKUL | 590536.1N 0223039.5E |
ID | INBD TR °T | INBD MAG° | Turn direction | MAX IAS kt | MNM HLDG LVL ft | Time | Distance NM |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UNSAG | 057.5 | 050 | Vasak | 190 | 2700 | 1 | – |
ERKUL | 057.2 | 049 | Parem | 190 | 1700 | 1 | – |
Ei ole kohaldatav.
Märkus: AFIS-üksus üksnes edastab informatsiooni ja hoiatusi, kuid vastutus lennureeglite kohase hajutuse tagamise eest lasub õhusõiduki piloodil.
Nõuded | Kõrvalekalde kirjeldus | |
---|---|---|
Märkus: AFIS-üksus ei tohi soovitada pilootidele rada, kui pärituulekomponent ületab 5 sõlme kergete õhusõidukite puhul ja 10 sõlme keskmiste ja raskete õhusõidukite puhul. Vajadusel informeerib AFIS-üksus õhusõiduki piloote pärituulekomponendist. | ||
CS ADR-DSN.B.160 * | Lennuriba laius | Lennuriba laius on 150 meetrit – nõutav 300 meetrit |
CS ADR-DSN.B.195 | Takistustevaba riba | Takistustevaba riba laius on 80 meetrit – nõutav 150 meetrit |
CS ADR-DSN.C.220 | Objektid rajalõpu ohutusalal | Raja 32 rajalõpu ohutusala loode nurgas on lennuvälja aed |
CS ADR-DSN.H.425 | Lähenemispind | Lähenemispinna alglaius on 150 meetrit – nõutav 300 meetrit |
CS ADR-DSN.H.435 | Tõususektori pind | Tõususektori alglaius on 80 meetrit – nõutav 180 meetrit |
CS ADR-DSN.B.165 | Objektid lennuribal | Puuduvad nõuetekohased kalded vertikaalse pinna elimineerimiseks |
CS ADR-DSN.J.475 | Mittetäpislähenemisega rajad | Tõusu- ja lähenemispindasid läbib takistus – mets |
Lennuvälja lähiümbrust iseloomustab loode- ja idasuuna vaheline liigendatud rannajoon mõne saarekese ja laiuga, mis on peamiseks pesitsuspaigaks veelindudele, kellest enamuse moodustavad merikajakad.
Merikajakate lennud pesitsuspaikadest toitumispaikadesse ja tagasi toimuvad üle raja ja RWY 14 lähenemisala päevasel ajal aastaringselt. Eriti aktiivne on see tegevus suvel (juuni, juuli), kui lindude pojad lahkuvad oma pesadest. Lennukõrgus on erinev: 0 – 1500 ft AGL.
Hooajaline lindude ränne toimub kevadel (aprill, mai) ja sügisel (september, oktoober).
Võimaluse korral informeerib AFIS piloote lindude tegevusest ja arvatavast kõrgusest AGL.
Pilootidel soovitatakse kasutada maandumistulesid stardil, lähenemisel ning maandumisel ja tõusu- ning laskumisprotseduuride ajal.
Lindude eemale peletamiseks rajalt ja selle lähedusest kasutatakse gaasikahureid, signaalrakette ja röövlindude häälesalvestusi.
Kaardi nimetus | Leht |
---|---|
Lennuväljakaart - ICAO | AD 2.EEKA-ADC (31 OCT 2024) |
Lennuvälja takistuste kaart - ICAO - Tüüp A | AD 2.EEKA-AOC-A-14-32 (11 AUG 2022) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEKA RNP RWY 14 | AD 2.EEKA-IAC-14-2 (28 DEC 2023) |
Lõpplähenemise segmendi andmete plokk - EEKA RNP RWY 14 | AD 2.EEKA-FASDB-14-2 (28 MAR 2019) |
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EEKA RNP RWY 32 | AD 2.EEKA-IAC-32-2 (28 DEC 2023) |
Lõpplähenemise segmendi andmete plokk - EEKA RNP RWY 32 | AD 2.EEKA-FASDB-32-2 (28 MAR 2019) |
Visuaallähenemiskaart - ICAO | AD 2.EEKA-VAC (18 APR 2024) |
Maandumiskaart | AD 2.EEKA-LDG (18 APR 2024) |
Lindude kogunemiskohad lennuvälja ümbruses | AD 2.EEKA-BIRD (07 APR 2011) |