EETU — Tartu

EETU AD 2.1 LENNUVÄLJA ASUKOHAINDEKS JA NIMI

EETU — Tartu

EETU AD 2.2 LENNUVÄLJA GEOGRAAFILISED JA ADMINISTRATIIVANDMED

1
ARP koordinaadid ja asukoht lennuväljal
581827N 0264113E
Raja 08/26 keskel
2
Suund ja kaugus Tartust
5 NM SSW FM Tartu
3
Kõrgus merepinnast / Keskmine kõrgeim temperatuur
220 ft / 23.1 °C
4
Geoidi hälve lennuväljal
63 FT
5
MAG VAR / Aastane muutus
10° E (2015) / +0,1°
6
Lennuvälja haldaja, aadress, telefon, telefaks, e-mail, AFS, URL
Aadress:AS Tallinna Lennujaam Tartu lennujaam
Lennu tn 44, Reola küla
Ülenurme vald
61707 Tartumaa
ESTONIA
Tel:+372 730 9210
Faks:+372 730 9216
AFS:EETUZTZX
URL:www.tartu-airport.ee
E-post:tartu.info@tll.aero
7
Lubatud liikluse liigid (IFR/VFR)
IFR/VFR
8
Märkused
Ei ole

EETU AD 2.3 TÖÖAJAD

1
Lennuvälja haldaja
Lennuvälja tööaeg

MON-FRI: 0600-1500 (0500-1400)

Vaata NOTAM-it.*
2
Toll ja migratsioon
H24 nõutav 1 HR PN
3
Tervishoid
MON-FRI: 0600-1500 (0500-1400) 2 HR PN lennuvälja haldajale *
4
AIS Briifing
Self-Briefing, H24
Tel: +372 625 8293
5
ATS Büroo (ARO)
Ei ole
6
MET Briifing
Ei ole
7
ATS
Vaata NOTAM-it.*
ATS kontaktid **
8
Tankimine
Helmcoil AS
Lennuvälja tööaegadel, vaata NOTAM-it.
nõutav 1 HR PN ***
Tel/fax: +372 730 9250
Tellimine edastada:
Tel: +372 507 8084
E-mail: reinmark70@gmail.com
9
Käitlemine
Tellimisel ****

Tallinn Airport GH
Tel/fax: +372 730 9236
SITA: TAYGH8X

Tellimine edastada:
Tel: +372 5919 2106
E-mail: tartu.handling@tll.aero
10
Turvateenistus
H24
11
Jäätõrje
Sama, mis p 9
12
Märkused
* Väljaspool märgitud tööaegu osutatakse teenindust eelneval kokkuleppel lennujaama haldajaga.
** ATS kontaktid:

Tel.: +372 730 9211
E-mail: eetu@eans.ee

*** Väljaspool lennuvälja tööaega osutatakse teenindust eelneval kokkuleppel tankijaga, nõutav 24 HR PN.
**** Teenindust osutatakse eelneval kokkuleppel käitlejaga, nõutav 24 HR PN.

EETU AD 2.4 KÄITLUSTEENISTUSED JA -SEADMED

1
Kaubakäitlusteenistused
Ei ole
2
Kütuse / õli liigid
Kütus: JET A1, AVGAS 100LL
Õli: Ei ole
3
Tankimisseadmed / jõudlus
Jet A1: 1 auto 10 000 L / 500 L/min tiivaaluse otsakuga, 200 L/min tiivapealse otsakuga.
AVGAS 100LL: statsionaarne tankla 3000 L / 1,6 L/s.
4
Jäätõrjeseadmed
Olemas
Tel.: +372 5919 2106
5
Angaar mittebaseeruvatele õhusõidukitele
Angaar 2-le A suurusega õhusõidukile. Tellimus eelneval kokkuleppel lennuvälja haldajaga.
6
Remondiseadmed mittebaseeruvatele õhusõidukitele
Ei ole
7
Märkused
Ei ole

EETU AD 2.5 REISIJATEENINDUS

1
Hotellid
Majutusvõimalus lennujaamas, 1 kahekohaline tuba. Hotellid linnas.
2
Restoranid
Lennuväljal ja linnas
3
Transport
Bussid, taksod
4
Arstiabi võimalused
Haiglad linnas
5
Pank ja postkontor
Linnas
6
Turismibüroo
Linnas
Tel: +372 744 2111
7
Märkused
Ei ole

EETU AD 2.6 PÄÄSTE- JA TULETÕRJETEENINDUS

1
Lennuvälja tuletõrjekategooria
Lennuvälja tööajal 5. kategooria. *
2
Päästevahendid
1 tuletõrjeauto
3
Vigastatud õhusõiduki eemaldamise võimalus
Puksiirauto A kategooria õhusõidukite jaoks **
(REF EETU AD 2.20 p.17)
4
Märkused
* Väljaspool lennuvälja tööaega tagatakse teenus eelneval kokkuleppel lennujaama haldajaga.
** Info vigastatud õhusõiduki eemaldamisel kasutatava tehnika kohta:
Tel.: 730 9210.

EETU AD 2.7 SESOONNE KASUTATAVUS – PUHASTAMINE

1
Puhastusseadmete tüübid
  • 2 sahkharja/puhurit
  • 2 sahkharja
  • 2 lumepuhurit
  • 1 kemikaalipuistur
2
Puhastuse järjekord
1. RWY 08/26 ja ruleerimistee A.
2. Perroon B
3. Perroon A
3
Märkused
Kasutuses aastaringselt.

Info lumepuhastuse kohta avaldatakse novembrist aprillini SNOWTAM-ites.
Vt lumeplaan osas AD 1.2.2.

EETU AD 2.8 PERROONIDE, RULEERIMISTEEDE JA KONTROLLASUKOHTADE ANDMED

1
Perrooni kate ja kandevõime
Perroon
Kate
Kandevõime
PCN
AASPH / CONCPCN 98/F/B/W/T
BASPH / CONCPCN 101/F/C/W/T
2
Ruleerimisteede laius, kate ja kandevõime
TWY
Laius
m
Kate
Kandevõime
PCN
A20 MASPH / CONC120/F/B/W/T
3
Kõrgusmõõtja kontroll-asukoht (ACL) ja kõrgus merepinnast
RWY HLDG PSN 581835.43N 0264143.43E (REF EETU-ADC)
Kõrgus merepinnast: 214 ft
4
VOR kontrollpunktid
Ei ole
5
INS kontrollpunktid
Ei ole
6
Märkused
Ei ole

EETU AD 2.9 MAAPEALSE LIIKLUSE JUHTIMISSÜSTEEM JA MÄRGISTUS

1
Õhusõidukite seisupaikade tähised, ruleerimisteede juhtjooned ja õhusõidukite seisupaikade visuaalne dokkimise / parkimise juhtimissüsteem.
Seisupaikadel märgistus.
Juhtjooned perroonil.
Juhtmärgid ruleerimiseks ruleerimistee ristumiskohas rajaga ja ootekohas.
Visuaalne dokkimise/parkimise süsteem puudub.
2
Raja ja ruleerimisteede märgistus ja tuled.
RWY: Tähis, THR, TDZ, CL, raja lõpp: vastav märgistus ja tuled.
TWY A: CL, HLDG PSN märgistatud ruleerimistee ja raja ristumiskohas, ääretuled
3
Stopp-tuled
Ei ole
4
Märkused
Ei ole

EETU AD 2.10  LENNUVÄLJATAKISTUSED

Ala 2
ID
Tüüp
COORDELEV/HGT
(ft)
Märgistused/Tüüp, värvus
Märkused
123456
EETUOB 122
Mast
581832,2N0264135,4E239/34NIL/NILNIL
EETUOB 123
Mast
581832,3N0264135,7E238/33NIL/NILNIL
EETUOB 124
Mast
581832,3N0264136,2E238/33NIL/NILNIL
EETUOB 125
Hoone
581836,7N0264130,0E287/76NIL / F RTWR
EETUOB 224
Mast
581831,3N0264149,3E235/38Marked / F RNIL
EETUOB 225
Mast
581830,0N0264102,1E249/35Marked / F RNIL
EETUOB 226
Mast
581831,9N0264110,7E240/22Marked / F RNIL
EETUOB 227WDI581830,8N0264130,1E237/26Marked / F RNIL
EETUOB 5009
Mast
580550,1N0264041,2E1764/1148Marked / F RNIL
EETUOB 5089
Mast
582143,4N0264207,5E886/646Marked / FLG WNIL
EETUOB 5093
Mast
582255,2N0264654,2E602/405Marked / FLG RNIL
EETUOB 5096
Mast
580913,7N0264148,7E634/200Marked / F RNIL
EETUOB 5098
Mast
582115,9N0263704,5E555/396Marked / F RNIL
EETUOB 5100
Mast
582112,1N0263716,2E554/397Marked / F RNIL
EETUOB 5101
Hoone
581753,6N0264239,7E323/151Marked / F RNIL
EETUOB 5286
Mast
582504,3N0270600,1E922/818Marked / FLG RNIL
EETUOB 5269
Mast
581339,7N0264201,3E598/328Marked / F RNIL
EETUOB 5274
Mast
580311,6N0270246,9E608/328Marked / F RNIL
EETUOB 5320
Mast
581325,5N0270141,4E562/328Marked / F RNIL
EETUOB 5331
Mast
581104,4N0263428,4E772/328Marked / F RNIL
EETUOB 5360
Mast
580452,1N0265107,2E730/329Marked / F RNIL
EETUOB 5395
Mast
580329,6N0265307,4E723/328Marked / F RNIL
EETUOB 5495
Mast
580952,8N0264607,7E667/296Marked / F RNIL
EETUOB 5509
Mast
580651,8N0262831,9E644/263Marked / F RNIL
EETUOB 5525
Mast
581742,9N0263416,1E506/263Marked / F RNIL
EETUOB 5655
Mast
581052,5N0264143,4E687/263Marked / F RNIL
EETUOB 5715
Mast
581135,8N0263453,7E638/263Marked / F RNIL
ID 6083
Mast
581039,1N0261916,9E592/328Marked / F RNIL
Ala 3
ID
Tüüp
COORDELEV/HGT
(ft)
Märgistused/Tüüp, värvus
Märkused
123456
ID 1002
Märk
581829.8N0264126.0E218/4NIL/NILNIL
ID 1003
Märk
581827.8N0264122.5E220/4NIL/NILNIL
ID 1004
PAPI tuli
581827.2N0264038.9E213/4NIL/NILNIL
ID 1005
PAPI tuli
581827.5N0264038.9E213/4NIL/NILNIL
ID 1006
PAPI tuli
581827.8N0264038.8E213/4NIL/NILNIL
ID 1007
PAPI tuli
581828.1N0264038.8E213/4NIL/NILNIL
ID 1008WDI581829.1N0264038.8E229/21Marked / F RNIL
ID 1009
PAPI tuli
581826.2N0264150.2E205/4NIL/NILNIL
ID 1010
PAPI tuli
581825.9N0264150.2E205/4NIL/NILNIL
ID 1011
PAPI tuli
581825.7N0264150.2E205/4NIL/NILNIL
ID 1012
PAPI tuli
581825.4N0264150.2E205/4NIL/NILNIL
ID 1013WDI581830.1N0264150.0E218/21Marked / F RNIL
ID 1014
Märk
581828.0N0264133.4E214/4NIL/NILNIL
ID 1015
Märk
581829.8N0264129.7E217/4NIL/NILNIL
ID 1016WDI581830.8N0264130.1E230/20Marked / F RNIL

EETU AD 2.11 ETTENÄHTUD METEOROLOOGILINE INFO

1
Meteoroloogiajaam
Tartu lennujaama meteoteenistus
2
Tööaeg
Vaata NOTAM-it.*
Meteoroloogiajaam väljaspool tööaega
Keskkonnaagentuur – H24 (konsultatsioon telefoni teel) **
3
TAF ettevalmistamise eest vastutav lennumeteoroloogiajaam
Keskkonnaagentuur
Kehtivusperioodid
6 HR
Väljaandmise intervall
Nõudmisel meteoteenistuse tööajal MET üksuselt, 2 HR PN.
4
Maandumisprognoosi tüüp
Väljaandmise intervall
Ei ole
5
Võimalik briifing / konsultatsioon
P ***, T **
6
Lennudokumendid
Kasutatav keel(ed)

C, PL ****

ET, EN

7
Briifingul või konsultatsioonil kasutatavad kaardid ja muu info
S, U, P, W, SWH; SWM, SWL ****
8
Kasutatavad lisaseadmed infoga varustamisel
Ei ole
9
Infoga varustatavad ATS üksused
Tartu TWR
10
Lisainfo (piirangud teeninduses, jne.)
EETU METAR saadaval EETU MET tööajal.
* Automaatne ilmavaatlussüsteem (AWOS). Väljaspool meteoteenistuse tööaegu ilmavaatlused teostatakse automaatselt ilmavaatlussüsteemi poolt ning vaatlustulemused edastatakse automaatse ilmavaatlusteatena AUTO METAR.
** Tel: +372 666 0932
(Keskkonnaagentuur)
*** Personaalne briifing Tartu Lennujaama Meteoteenistusest:

Tel: +372 730 9213
Fax: +372 730 9214
E-mail: tartu.meteo@tll.aero

**** vt GEN 3.5

EETU AD 2.12 RAJA FÜÜSIKALISED ANDMED

Tähised
RWY NR
TEGELIK BRG
Raja mõõtmed (m)
RWY ja SWY kandevõime (PCN) ja kate
Läve koordinaadid
Raja lõpu koordinaadid
Läve geoidi hälve
Läve kõrgus ja täppislähenemise puuteala kõrgeim kõrgus rajal
123456
08088,43°1799 x 3168/F/D/Y/T
ASPH / CONC

581825.87N
0264017.27E

581827.47N
0264207.76E

GUND 63 ft

THR 210 ft
26268,44°1799 x 3168/F/D/Y/T
ASPH / CONC

581827.47N
0264207.76E

581825.87N
0264017.27E

GUND 63 ft

THR 192 ft
 
TDZ 214 ft
Tähised
RWY NR
RWY - SWY kalle
SWY mõõtmed (m)
CWY mõõtmed (m)
Lennuriba mõõtmed (m)
RESA mõõtmed (m)
7891011
08+0.29% / -0.97%
(949 m / 850 m)
Ei ole
190 x 1501919 x 300130 x 62
26+0.97% / -0.29%
(850 m / 949 m)
Ei ole
250 x 1501919 x 300200 x 90
Tähised
RWY NR
ARST süsteemi asukoht ja kirjeldus
OFZ
Märkused
121314
08
Ei ole
Ei ole
RWY 08 PCN:
0-419 m 68/F/D/Y/T
419-699 m 73/F/C/Y/T
699-1199 m 117/F/A/Y/T
1199-1799 m 68/F/C/Y/T
26
Ei ole
Ei ole
RWY 26 PCN:
0-600 m 68/F/C/Y/T
600-1100 m 117/F/A/Y/T
1100-1380 m 73/F/C/Y/T
1380-1799 m 68/F/D/Y/T

EETU AD 2.13 DEKLAREERITUD DISTANTSID

Raja tähis
TORA
(m)
TODA
(m)
ASDA
(m)
LDA
(m)
Märkused
123456
081799198917991799
Ei ole
261799204917991799
Ei ole

EETU AD 2.14 LÄHENEMIS- JA RAJATULED

Raja tähis
APCH LGT tüüp,
LEN, INTST
THR LGT värv,
WBAR
VASIS, PAPI
(MEHT)
TDZ LGT LEN
12345
08SALS
420 m, LIH
Rohelised, LIH
PAPI
Vasak 3°

MEHT 56 ft

Ei ole
26PALS-I
870 m, LIH
Rohelised, LIH
PAPI
Vasak 3°

MEHT 56 ft

Ei ole
RCLL LEN,
vahe, värv,
INTST
REDL LEN,
vahe, värv,
INTST
RENL, värv,
WBAR
STWL LEN (m),
värv
Märkused
678910
Ei ole
1799 m, 60 m, W;
last 600 m Y; LIH
Punased, LIH
Ei ole
Ei ole
Ei ole
1799 m, 60 m, W;
last 600 m Y; LIH
Punased, LIH
Ei ole
Ei ole

EETU AD 2.15 MUUD TULED, VARUVOOLUALLIKAS

1
ABN / IBN asukoht, andmed ja tööaeg
Ei ole
2
LDI asukoht ja valgustus
Anemomeetri asukoht ja valgustus
Ei ole
610 m FM THR 26, valgustatud.
3
Ruleerimisteede ääre- ja telgjoonetuled
Ääred: sinised
CL: Ei ole
4
Varuvooluallikas / ümberlülitusaeg
Varuvooluallikas kõigile tuledele lennuväljal. Ümberlülitusaeg: 13 SEC.
5
Märkused
Ei ole

EETU AD 2.16 KOPTERI MAANDUMISALA

1
FATO TLOF või THR koordinaadid
Geoidi hälve
Ei ole

63 ft

2
TLOF ja/või FATO kõrgus merepinnast (m/ft)
Ei ole
3
TLOF ja FATO ala mõõtmed, kate, kandevõime, märgistus
Ei ole
4
FATO tegelik ja MAG BRG
Ei ole
5
Kasutatav deklareeritud distants
Ei ole
6
APP ja FATO tuled
Ei ole
7
Märkused
Maandumine rajal ja perroon A seisuplatsil 11, vastavalt AD 2.20 p 11.

EETU AD 2.17 ATS ÕHURUUM

1
Tähis ja rõhtpiirid
TARTU CTR
Ring raadiusega 11 NM, keskpunkt 581827N 0264113E
2
Püstpiirid
SFC kuni 1500 ft MSL
3
Õhuruumi klass
D (väljaspool TWR tööaega: G)
4
ATS-üksuse kutsung
Keeled
Tartu Torn

ET, EN

5
Üleminekukõrgus
5000 FT MSL
6
Rakendatavuse aeg
Vaata NOTAM-it. *
7
Märkused
Tartu CTR-is on kehtestatud harjutus- ja treeningtsoonid.
Infot Tsoon 7 ja Tsoon 8 kohta vt ENR 5.3.
* Väljaspool märgitud tööaegu osutatakse teenindust tellimisel, mis tuleb edastada lennuvälja haldajale kuni kella 15.00 UTC (14.00) eelmisel päeval.

EETU AD 2.18 ATS SIDEVAHENDID

Teeninduse tähis
Kutsung
Kanal(id)
Tööaeg
Märkused
12345
TWR
Tartu Torn
133.900 MHz
121.500 MHz
HO
HO
VDF AVBL
EMERG FREQ
ATIS
Tartu Info
123.125 MHzH24EN
Tel: +372 730 9212

EETU AD 2.19 RAADIONAVIGATSIOONI- JA MAANDUMISSEADMED

Seadme tüüp
IDFREQ
Tööaeg
Saateantenni koordinaadid
DME saateantenni kõrgus
Märkused
1234567

Märkused:

Raadionavigatsiooni- ja maandumisseadmete käitamise eest vastutab Lennuliiklusteeninduse AS, kontaktid: vaata GEN 3.4.

LOUM397 kHzHO581831,3N 0264607,0E

079°MAG / 2.1 NM FM THR 26.

Tegevusraadius:
80 NM
LMU366 kHzHO581828,8N 0264307,8E

079°MAG / 0.5 NM FM THR 26.

Tegevusraadius:
25 NM
OMDashes75 MHzHO581830,6N 0264605,9E

079°MAG / 2.1 NM FM THR 26.

MMDots / Dashes75 MHzHO581828,3N 0264307,5E

079°MAG / 0.5 NM FM THR 26.

LOC 26
ILS CAT I
(10° E 2015)
IUM108,500 MHzHO581825,5N 0263948,9E
LOC kurss 259°
GP 26329,900 MHzHO581823,7N 0264151,1E
Nurk 3°
DME 26IUMCH 22XHO581823,7N 0264151,1E300 FT
Tegevusraadius:
25 NM

EETU AD 2.20 KOHALIKUD LENNUVÄLJA EESKIRJAD

1 Lennujaama eeskirjad

Tartu lennuvälja kohalikku lennuliiklust puudutav info on toodud AIP-is ja on saadaval self-briifingus.

Kui mingi kohalik eeskiri on oluline õhusõidukite ohutuks käitamiseks perroonil, edastab vastavat infot Tartu Torn (TWR) oma tööaegadel.

2 Käivitamise, taandruleerimise ja tagurdamise protseduurid

Kõik turbiinmootoriga õhusõidukid peavad saama nõusoleku mootorite käivitamiseks Tartu TWR-ilt sagedusel 133.900 MHz. Õhusõiduki käivitamisega nõustumine ATS üksuse poolt tagab, et võimalik viivitus alates ajast, mil õhusõiduk on valmis stardiks, ei ületa 10 minutit.

Kui õhusõidukile määratud CTOT-aeg on lõppemas ning on alust arvata, et õhusõiduk ei ole võimeline väljuma CTOT-aja tolerantsis, ei nõustu ATS üksus mootorite käivitamise sooviga. Uus CTOT aeg küsitakse operaatori või tema esindaja poolt.

Erandkorras on lubatud seisuplatsidelt õhusõidukite taandruleerimine vastavalt Tartu TWR-i juhistele ning perroonikorraldaja juhismärguannetele.

Taandruleerimine on lubatud kui perroonikorraldajat abistavad vähemalt 2 juhendajat.

3 Välise jõuallika (APU) kasutamine

Perroonide A ja B seisupaikadel on õhusõiduki APU kasutamine lubatud ajaliste piiranguteta.

APU käivitamine ja/või väljalülitamine õhusõiduki tankimise ajal on keelatud

4 Hooldekäivitamised

Hooldekäivitamised tuleb eelnevalt koordineerida Tartu TWR-iga telefonil 730 9211 või sagedusel 133.900 MHz.

Tühikäigul käivitamised on lubatud kõikidel perroonide seisupaikadel.

Hooldekäivitamised suurendatud võimsusel on lubatud piiranguteta vaid ruleerimisteel ja rajal.

Õhusõidukite mootorite/süsteemide testimisel on metallteravikega seisuklotside kasutamine lubatud ainult talviste ilmastikutingimuste puhul, kui ruleerimistee on kaetud lume, jää või lörtsiga.

5 Jäätõrje protseduurid

Õhusõidukite jäätõrjet teostatakse kõigil perroonide A ja B seisupaikadel. Meeskonnad peavad informeerima Tartu TWR-it sagedusel 133.900 MHz jäätõrje alustamisest, et vältida võimalikke hilisemaid viivitusi väljumisel.

6 Transpondrite maapealne kasutamine töörežiimil S

Ei kohaldata.

7 Marsruudiluba ja CTOT protseduurid

Marsruudiloa saamiseks võtta ühendust Tartu TWR-iga sagedusel 133.900 MHz mitte varem kui 10 minutit enne EOBT-d või enne arvestuslikku mootorite käivitamise aega, olenevalt mis on hilisem, teatades õhusõiduki kutsungi ja seisuplatsi numbri.

Kui CFMU poolt reguleeritud lend on valmis väljuma enne määratud CTOT aega, võib meeskond informeerida Tartu TWR-it sagedusel 133.900 MHz REA teate soovist.

Kui meeskond ei ole võimeline väljuma CTOT-ajaga määratud tolerantsis, tuleb küsida uus CTOT aeg kas TartuTWR-i, lennuoperaatori või maapealse käitluse kaudu.

Ajakontrolli on võimalik küsida Tartu TWR-ist sagedusel 133.900 MHz.

8 Parkimine

Saabuvale õhusõidukile edastab seisupaiga numbri Tartu TWR sagedusel 133.900 MHz koos ruleerimisjuhistega.

Võimalik on õhusõiduki saatmine saateautoga (FOLLOW ME). Saateauto tellimine edastada Tartu TWR sagedusel 133.900 MHz.

Parkimise ajal seisuplatsidel 1, 2, 3 ja 4 peavad õhusõidukite äärmised punktid (tiiva otsad jne) olema tähistatud ohutuskoonustega, teistel seisuplatsidel on ohutuskoonused soovituslikud.

8.1 Perroon A

Üldlennundus kasutab seisuplatse perroonil A.

Õhusõiduki paigutamine perrooni A seisupaikadele toimub vastavalt perroonikorraldaja juhismärguannetele ja/või Tartu TWR poolt edastatud juhistele.

Seisuplatsidele 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, ja 11 paigutatakse õhusõidukid ninaga põhjasuunas.

Seisuplatsidele 12, 13, 14, 15, 16 ja 17 paigutatakse õhusõidukid ninaga lõunasuunas.

Meeskond peab edastama Tartu TWR-ile info kui mingil põhjusel (nt tuule suunast tingituna) soovitakse paigutada õhusõiduk perrooni A seisupaigale ebastandardselt.

8.2 Perroon B

Regulaarliiklus kasutab seisuplatse perroonil B.

Õhusõiduki paigutamine perrooni B seisupaikadele toimub vastavalt perroonikorraldaja juhismärguannetele ja/või Tartu TWR poolt edastatud juhistele ninaga läänesuunas.

Meeskond peab edastama Tartu TWR-ile info kui mingil põhjusel (nt tuule suunast tingituna) soovitakse paigutada õhusõiduk perrooni B seisupaigale ebastandardselt.

8.3 Kopterite parkimisala

Tartu lennuväljal ei ole kopteritele eraldi parkimisala. Kopterite paigutamine perroonide seisupaikadele toimub vastavalt perroonikorraldaja juhismärguannetele ja/või Tartu TWR poolt edastatud juhistele.

9 Ruleerimine

Tartu TWR edastab õhusõidukitele lubasid ruleerimiseks vaid rajal ja ruleerimisteel. Perroonidel liiklemiseks edastab Tartu TWR ruleerimisjuhiseid ja informatsiooni.

Ruleerimisteel puuduvad stopp-tuled. Talvisel ajal võivad ruleerimiseks mõeldud kollased jooned olla sademete tõttu mitte nähtavad.

Võimalik on õhusõiduki saatmine saateautoga (FOLLOW ME). Saateauto tellimine edastada Tartu TWR sagedusel 133.900 MHz.

Õhusõiduki saatmisel saateautoga (FOLLOW ME) edastab TWR ruleerimisloa saabuvale õhusõidukile kuni kohani, kus saatmine algab ja väljuvale õhusõidukile alates kohast, kust saatmine lõpetatakse.

9.1 Ruleerimine perroonil A ja B

Õhusõidukite liikumine perroonil A tuleb kooskõlastada Tartu TWR-iga. Tartu TWR edastab õhusõidukitele vajadusel informatsiooni ja juhiseid, säilitamaks sujuv liiklemine.

Perroonil A ja B liigeldes vastutavad meeskonnad kokkupõrgete vältimise eest teiste õhusõidukite, sõidukite, inimeste ja takistustega. Liikuda tuleb mööda kollaseid ruleerimisjooni. Tähistatud kollaseid ruleerimisjooni ei tohi mingil juhul eirata või neist kõrvale kalduda, välja arvatud kui liikumine perroonil toimub saateautoga (FOLLOW ME).

9.2 Ruleerimine mujal kui perroonidel A ja B

Perroonilt A angaari esisele platsile viival ruleerimiseks ettenähtud lõigul on lubatud ilma saateautota ruleerida õhusõidukitel tiivaulatusega kuni 15 m.

10 Õppe- ja treeninglennud - tehnilised kontroll-lennud - radade kasutamine

Põhilise osa lendudest Tartu lennuväljal moodustavad õppe- ja treeninglennud.

IFR õppe- ja treeninglende ning tehnilisi kontroll-lende on lubatud sooritada peale vastavat kooskõlastamist Tartu Torniga. Eelnevat kooskõlastust ei vaja VFR õppe- ja treeninglennud ning IFR marsruutlennud.

Tartu Torn annab kooskõlastuse maksimaalselt kahele samaaegsele instrumentaallähenemisi sooritavale IFR-treeninglennule Tartu TMA-s.

Enne lennuplaani esitamist kooskõlastuse saamiseks tuleb võtta ühendust Tartu Torniga telefonil 7 309 211.

IFR-treeninglendude puhul, mille EOBT jääb Tartu Torni tööaja esimese 2 tunni sisse, tuleb planeeritav lend kooskõlastada hiljemalt eelneval päeval.

Eelnevalt kooskõlastatud ajavahemiku mittekasutamisel või selle muutmissoovist peab operaator esimesel võimalusel teavitama Tartu Torni.

Märkus: Kooskõlastus antud lennu sooritamiseks ei anna prioriteeti muu liikluse suhtes.

11 Kopterite liiklemine - piirangud

Kopteritel on lubatud startida ja maanduda lennurajalt.

Erandina kopteritega MTOW alla 1200 kg on lubatud startida ja maanduda perroon A seisuplatsilt/-le number 11, kui nähtavus on 5 km ja rohkem.

Startides või maandudes seisuplatsilt/-le number 11 peab stardijärgne väljumine või maandumiseelne lähenemine toimuma sektoris 080-260, vältides lendamist perroonide A ja B kohal.

Õhusruleerimine on lubatud ainult ilma ratasteta helikopteritel. Õhusruleerimine muruplatside, teiste õhusõidukite, sõidukite või inimeste kohal on keelatud. Õhusruleerimine on lubatud ainult mööda kollaseid ruleerimisjooni.

Tähistatud kollaseid ruleerimisjooni ei tohi mingil juhul eirata või neist kõrvale kalduda, välja arvatud kui liikumine perroonil toimub saateautoga (FOLLOW ME).

12 Lühendatud distantsid ja protseduurid õhusõiduki startimiseks ristumiskohtadest

Ei kohaldata.

13 Õhusõiduki startimise positsioon ja protseduurid

Ei kohaldata.

14 Protseduurid liiklusalal nähtavusega 2000 m ja alla selle

Kui Tartu lennuväljal langeb nähtavus kuni 2000 m ja alla selle, on keelatud mootorite abil õhusõidukite taandruleerimine.

15 Piiratud nähtavuse protseduurid stardil (LVPTO)

Välja töötamisel.

16 Raja hõivatuse aeg

Lennujuhtimine arvestab, et iga rajale joonduv õhusõiduk on valmis väljumiseks ilma oluliste viivitusteta.

Võimalusel peaksid meeskonnad sooritama väljumiseelsed kontroll-kaardiprotseduurid ja/või olema lõpetanud reisijatesalongi ettevalmistuse enne rajale joondumist.

Kui õhusõiduk ei ole valmis väljumiseks, peab meeskond sellest teavitama Tartu TWR-it sagedusel 133.900 MHz enne rajale joondumist.

17 Vigastatud õhusõiduki eemaldamine rajalt

Kui õhusõiduk on avariijärgselt rajal, on selle õhusõiduki omaniku või kasutaja kohustuseks eemaldada see nii kiiresti kui võimalik pärast loa saamist Ohutusjuurdluse Keskusest (OJK).

Õhusõiduki võib eemaldada ka lennuvälja administratsioon, kusjuures kulutused katab omanik või kasutaja.

EETU AD 2.21 MÜRAVASTASED PROTSEDUURID

Tartu lennuväljal ei ole kehtestatud müravastaseid protseduure. Öisel ajal on soovitav hoiduda lendudest väikestel kõrgustel Tartu linna kohal.

EETU AD 2.22 LENNUPROTSEDUURID

1 Üldosa

Tartu ühendatud lähi- ja lähenemislennujuhtimisüksus, raadioside kutsungiga „Tartu Torn“ (TWR), teostab õhusõidukite protseduurilist juhtimist Tartu CTR-is ja TMA-s vastavalt avaldatud tööaegadele.

2 IFR-lennuprotseduurid Tartu TMA-s

Saabuvad ja väljuvad IFR-lennud peavad järgima ENR 1.5 avaldatud protseduure.

Olenevalt liiklusolukorrast või ilmastikutingimustest võidakse saabuv õhusõiduk vajadusel suunata ootetsooni LO kohale või RNAV ootetsoonide NIVER või ERULI kohale, nagu on näidatud instrumentaallähenemiskaartidel (IAC).

Tulenevalt sellest, et materjal sisaldab palju spetsiifilisi mõisteid ja lühendeid, on tabelid avaldatud originaalkujul inglise keeles.

NON-RNAV HOLDINGS
IDINBD MAG °Turn direction

MAX IAS
kt

MNM HLDG LVL
ft
Time
MIN
123456
UM (LO)259Left23020001
RNAV HOLDINGS
IDINBD
TR °T
INBD
MAG°
Turn directionMAX IAS
kt
MNM HLDG LVL
ft
Time
MIN
Distance
NM
NIVER178.1168Left23020001
ERULI178.7169Right23020001

Ringlähenemine on lubatud lennuväljast lõuna pool. OCA iga raja jaoks - vt Instrumentaallähenemise kaarti (IAC).

Ringsuunalisel väljumisel, nii RWY 08 kui RWY 26 korral, tuleb enne pöörde alustamist tõusta raja kursil minimaalselt 700 ft MSL, kui lennujuhtimise poolt ei ole määratud suurem kõrgus. Ringsuunalised väljumised (vt PANS-OPS, ICAO Doc 8168).

Kui ATS üksuse poolt pole teisiti määratud, peavad õhusõidukid Tartu TMA-sse sisenemiseks ja väljumiseks kasutama järgmisi sisenemis- ja väljumispunkte:

OSKAV584204N 0260122E
RISKU581729N 0254655E
OSLIK575909N 0260519E
SUMIM575444N 0272910E
2.1 Saabumisprotseduurid
2.1.1 RNAV STAR protseduurid

Märkus: See informatsioon peab olema sisestatud Õhusõiduki käitaja Marsruudi käsiraamatusse

Saabuvale P-RNAV-kõlbulikule liiklusele antakse tavaliselt luba järgida RNAV STAR-i vastavalt kasutuses olevale rajale.

2.1.1.1 Üldosa

Lähenemisluba võidakse anda RNAV STAR-i ajal peale IAF-i ületamist (vt AD 2.EETU-IAC-26-3, AD 2.EETU-IAC-08-2 ja AD 2.EETU-IAC-26-4AD 2.EETU-IAC-08-2).

Laskumisluba antakse alati eraldi.

Lõpplähenemist ei ole lubatud sooritada ilma vastava lähenemisloata.

2.1.1.2 Heaks kiidetud kasutajad, varustus ja käitamisprotseduurid

Õhusõidukite käitajad peavad saama P-RNAV heakskiidu Lennuameti poolt (vt AIC A 04/2013).

2.1.1.3 Asukoha uuendus

Kõik RNAV STAR-id põhinevad GNSS asukoha uuendusel.

Märkus: DME/DME toetus ei ole Tartu TMA-s saadaval.

2.1.1.4 RNAV seadme rike

Pardal olevate RNAV seadmete rikke või GNSS asukoha uuendamis tõrke puhul peab lennujuhtimist teavitama esimesel võimalusel. Lennujuhtimine tagab protseduurilise hajutuse muust liiklusest.

2.1.1.5 RNAV STAR juhised

RNAV STAR-ide kirjeldus on avaldatud kodeerimistabelina ja teekonnapunktide loeteluna. Kiiruse- ja kõrgusepiirangute kehtestamisel teavitatakse sellest kaardil ja RNAV STAR kirjelduses.

2.1.1.6 RNAV STAR kaart

RNAV STAR sisaldab informatsiooni kauguse kohta järgmise punktini.

Kõrguse piirangud on kirjeldatud kaardil.

2.1.1.7 Teekonnapunktide loetelu

Tartu TMA RNAV STAR kõikide teekonnapunktide koordinaadid WGS-84 formaadis on välja toodud eraldi loeteluna allolevas peatükis 2.1.2.

2.1.1.8 Ootetsoon

RNAV ootetsoonid on toodud peatükis 2.

2.1.2 STAR-ide kodeerimistabelid, teekonnapunktide loetelu

Tulenevalt sellest, et materjal sisaldab palju spetsiifilisi mõisteid ja lühendeid, on järgnevad tabelid avaldatud originaalkujul inglise keeles.

2.1.2.1 RNAV STAR EETU rada 08 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT
name
FlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn directionAltitude
ft
MAX  IAS
kt
OSKAV 2CRNAV 1IFOSKAV-------
TFTU863-157.114715.1---
TFUMKOK-157.21475.9-+3000230
TFNIVER-157.31475.0-+2000230

RISKU 1CRNAV 1IFRISKU-------
TFNIVER-087.707817.8-+2000230

OSLIK 2CRNAV 1IFOSLIK-------
TFOSGEX-030.402016.3-+3000230
TFNIVER-358.23485.0-+2000230

SUMIM 2CRNAV 1IFSUMIM-------
TFBARVU-306.329631.9---
TFOSGEX-268.725910.4Right+3000230
TFNIVER-358.23485.0-+2000230
2.1.2.2 RNAV STAR EETU rada 08 - teekonnapunktide loetelu
WPT nameCoordinates
BARVU581324.0N 0264036.0E
NIVER581807.0N 0262035.0E
OSGEX581307.8N 0262053.3E
OSKAV584204.0N 0260122.0E
OSLIK575909.0N 0260519.0E
RISKU581729.0N 0254655.0E
SUMIM575444.0N 0272910.0E
TU863582809.0N 0261235.0E
UMKOK582243.2N 0261655.5E
2.1.2.3 RNAV STAR EETU rada 26 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT
name
FlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn directionAltitude
ft
MAX  IAS
kt
OSKAV 2DRNAV 1IFOSKAV-------
TFTU995-119.811021.0---
TFNUKDU-119.911015.8-+3000230
TFERULI-178.71695.0-+2000230

RISKU 2DRNAV 1IFRISKU-------
TFOSGEX-103.409318.5---
TFBARVU-088.407810.4---
TFBODSE-088.207811.6-+3000230
TFERULI-358.83495.0-+2000230

OSLIK 2DRNAV 1IFOSLIK-------
TFBARVU-052.404223.6---
TFBODSE-088.207811.6Left+3000230
TFERULI-358.83495.0-+2000230

SUMIM 2DRNAV 1IFSUMIM-------
TFBODSE-323.531423.8-+3000230
TFERULI-358.83495.0-+2000230
2.1.2.4 RNAV STAR EETU rada 26 - teekonnapunktide loetelu
WPT nameCOORDINATES
BARVU581324.0N 0264036.0E
BODSE581343.9N 0270228.2E
ERULI581843.0N 0270216.0E
NUKDU582342.4N 0270203.4E
OSGEX581307.8N 0262053.3E
OSKAV584204.0N 0260122.0E
OSLIK575909.0N 0260519.0E
RISKU581729.0N 0254655.0E
SUMIM575444.0N 0272910.0E
TU995583136.0N 0263604.0E
2.2 Väljumisprotseduurid

Väljuv IFR-liiklus peab marsruudiloa saamiseks mitte varem kui 10 minutit enne EOBT või mootori(te) arvestuslikku käivitamise aega, olenevalt kumb on varasem, võtma ühendust Tartu Torniga sagedusel 133.900 MHz. Marsruudiluba sisaldab tavaliselt RNAV SID-i kasutamist. Väljuv õhusõiduk, mis ei ole varustatud P-RNAV SID-ile vastavalt või millele ei ole GNSS-il põhinevat P-RNAV heakskiitu, peab teavitama lennujuhtimist.

2.2.1 RNAV SID protseduurid

Märkus: See informatsioon peab olema sisestatud Õhusõiduki käitaja Marsruudi käsiraamatusse.

2.2.1.1 Heaks kiidetud kasutajad, varustus ja operatsioonid

Õhusõidukite käitajad peavad saama P-RNAV heakskiidu Lennuameti poolt (vt AIC A 04/2013).

2.2.1.2 Asukoha uuendus

Kõik RNAV SID-id põhinevad GNSS asukoha uuendusel.

Märkus: DME/DME toetus ei ole Tartu TMA-s saadaval.

2.2.1.3 RNAV seadmete rike

Pardal olevate RNAV seadmete rikke või GNSS asukoha uuendamis tõrke puhul peab lennujuhtimist teavitama esimesel võimalusel. Lennujuhtimine tagab protseduurilise hajutuse muust liiklusest.

2.2.1.4 RNAV SID juhised

RNAV SID-ide kirjeldus on avaldatud kodeerimistabelina ja teekonnapunktide loeteluna. Kiiruse- ja kõrgusepiirangute kehtestamisel teavitatakse sellest kaardil ja RNAV SID kirjelduses.

2.2.1.5 Teekonnapunktide loetelu

Tartu TMA kõikide teekonnapunktide koordinaadid WGS-84 formaadis on välja toodud eraldi loeteluna allolevas peatükis 2.2.2.

2.2.2 SID-ide kodeerimistabelid, teekonnapunktide loetelu
2.2.2.1 RNAV SID EETU rada 08 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT
name
FlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn directionAltitude
ft
MAX  IAS
kt
OSKAV 1ARNAV 1TFTU408-088.50794.0Left+1000230
TFTU412-358.33487.1---
TFTU995-310.23009.3---
TFOSKAV-299.829021.0---

RISKU 1ARNAV 1TFTU408-088.50794.0Right+1000230
TFTU690-178.51686.5---
TFTU779-250.424016.0---
TFRISKU-299.829021.3---

OSLIK 1ARNAV 1TFTU408-088.50794.0Right+1000230
TFTU690-178.51686.5---
TFTU815-220.22108.4---
TFOSLIK-250.024019.6---

SUMIM 1ARNAV 1TFTU408-088.50794.0Right+1000230
TFTU532-138.812913.5---
TFSUMIM-139.312918.2---
2.2.2.2 RNAV SID EETU rada 08 - teekonnapunktide loetelu
WPT nameCoordinates
OSKAV584204.0N 0260122.0E
OSLIK575909.0N 0260519.0E
RISKU581729.0N 0254655.0E
SUMIM575444.0N 0272910.0E
TU408581834.0N 0264953.6E
TU412582538.0N 0264930.0E
TU532580828.0N 0270645.0E
TU690581208.0N 0265013.0E
TU779580650.0N 0262146.0E
TU815580545.0N 0264000.0E
TU995583136.0N 0263604.0E
2.2.2.3 RNAV SID EETU rada 26 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT
name
FlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn directionAltitude
ft
MAX  IAS
kt
OSKAV 1BRNAV 1TFTU826-268.32584.0-+1000230
TFTU980-325.83165.5---
TFOSKAV-325.431523.4---

RISKU 1BRNAV 1TFTU826-268.32584.0-+1000230
TFTU725-268.22584.5---
TFRISKU-267.725819.6---

OSLIK 1BRNAV 1TFTU826-268.32584.0-+1000230
TFTU830-216.92076.0---
TFTU854-216.820710.3---
TFOSLIK-216.62077.7---

SUMIM 1BRNAV 1TFTU826-268.32584.0Left+1000230
TFTU842-178.31686.5---
TFTU758-128.011816.8---
TFSUMIM-112.610318.1---
2.2.2.4 RNAV SID EETU rada 26 - teekonnapunktide loetelu
WPT nameCoordinates
OSKAV584204.0N 0260122.0E
OSLIK575909.0N 0260519.0E
RISKU581729.0N 0254655.0E
SUMIM575444.0N 0272910.0E
TU725581811.0N 0262402.0E
TU758580135.0N 0265749.0E
TU826581818.9N 0263227.7E
TU830581332.0N 0262538.0E
TU842581152.0N 0263249.0E
TU854580519.0N 0261359.0E
TU980582251.0N 0262636.0E
2.3 Lähenemisprotseduurid
2.3.1 RNAV (GNSS) lähenemisprotseduurid

Märkus: See informatsioon peab olema sisestatud Õhusõiduki käitaja Marsruudi käsiraamatusse.

2.3.1.1 Üldosa

RNAV-kõlblik õhusõiduk, kes soovib sooritada RNAV (GNSS) lähenemist, peab sellest informeerima ATS üksust esimesel võimalusel.

Lõpplähenemisluba võidakse anda RNAV STAR-i ajal peale IAF-i ületamist (vt AD 2.EETU-IAC-26-3 ja AD 2.EETU-IAC-08-2).

Lõpplähenemist ei ole lubatud sooritada ilma vastava lähenemisloata.

2.3.1.2 Heakskiidetud kasutajad, varustus ja käitamisprotseduurid

Õhusõidukite käitajad peavad saama RNAV lähenemise sooritamiseks vajalikele seadmetele heakskiidu Lennuameti poolt (vt AIC A 04/2013).

2.3.1.3 Asukoha uuendus

Kõik RNAV (GNSS) instrumentaallähenemise protseduurid põhinevad GNSS asukoha uuendusel.

Märkus: DME/DME toetus ei ole Tartu TMA-s saadaval.

2.3.1.4 RNAV seadme rike

Pardal olevate RNAV seadmete rikke või GNSS asukoha uuendamise tõrke puhul peab lennujuhtimist teavitama esimesel võimalusel. Lennujuhtimine tagab protseduurilise hajutuse muust liiklusest.

2.3.2 EETU RNAV (GNSS) RWY 08

Tulenevalt sellest, et materjal sisaldab palju spetsiifilisi mõisteid ja lühendeid, on tabel avaldatud originaalkujul inglise keeles.

2.3.2.1 EETU RNAV (GNSS) RWY 08 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT
name
TypeFlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn directionAltitude
ft
MAX  IAS
kt
UMKOK ARNP APCHIFUMKOKIAF-----+3000230
TFNIVERIF-157.31475.0Left+2000230
TFTU710FAF-088.10784.9-2000-
TFRW08MAPtYes088.30785.5---
TFERULIMAHFYes088.507911.6-+2000-
NIVER ARNP APCHIFNIVERIAF-----+2000230
TFTU710FAF-088.10784.9-2000-
TFRW08MAPtYes088.30785.5---
TFERULIMAHFYes088.507911.6-+2000-
OSGEX ARNP APCHIFOSGEXIAF-----+3000230
TFNIVERIF-358.23485.0Right+2000230
TFTU710FAF-088.10784.9-2000-
TFRW08MAPtYes088.30785.5---
TFERULIMAHFYes088.507911.6-+2000-
2.3.2.2 EETU RNAV (GNSS) RWY 08 - lõpplähenemise parameetrid
FINAL APPROACH PARAMETERS
LNAV GRADIENTBARO-VNAVTCH
VPAMNM T°
5.24% (3.0°)3.00°-20°C50 ft
2.3.2.3 EETU RNAV (GNSS) RWY 08 - teekonnapunktide loetelu
WPT nameCoordinates
BARVU581324.0N 0264036.0E
ERULI581843.0N 0270216.0E
NIVER581807.0N 0262035.0E
RW08581825.9N 0264017.3E
OSGEX581307.8N 0262053.3E
TU710581816.4N 0262955.6E
UMKOK582243.2N 0261655.5E
2.3.2.4 EETU RNAV (GNSS) RWY 08 - ootetsoonid

EETU RNAV (GNSS) RWY 08 ootetsoonid on toodud osas 2.

2.3.3 EETU RNAV (GNSS) RWY 26

Tulenevalt sellest, et materjal sisaldab palju spetsiifilisi mõisteid ja lühendeid, on tabel avaldatud originaalkujul inglise keeles.

2.3.3.1 EETU RNAV (GNSS) RWY 26 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT
Name
TypeFlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn DirectionAltitude
ft
MAX
IAS
kt
NUKDU ARNP APCHIFNUKDUIAF-----+3000230
TFERULIIF-178.71695.0Right+2000230
TFTU449FAF-268.82595.1-2000-
TFRW26MAPtYes268.62595.5---
TFNIVERMAHFYes268.425811.4-+2000-
BODSE ARNP APCHIFBODSEIAF-----+3000230
TFERULIIF-358.83495.0Left+2000230
TFTU449FAF-268.82595.1-2000-
TFRW26MAPtYes268.62595.5---
TFNIVERMAHFYes268.425811.4-+2000-
2.3.3.2 EETU RNAV (GNSS) RWY 26 - lõpplähenemise parameetrid
FINAL APPROACH PARAMETERS
LNAV GRADIENTBARO-VNAVTCH
VPAMNM T°
5.24% (3.0°)3.00°-20°C50 ft
2.3.3.3 EETU RNAV (GNSS) RWY 26 - teekonnapunktide loetelu
WPT NameCoordinates
BARVU581324.0N 0264036.0E
BODSE581343.9N 0270228.2E
ERULI581843.0N 0270216.0E
NIVER581807.0N 0262035.0E
NUKDU582342.4N 0270203.4E
RW26581827.5N 0264207.8E
TU449581836.0N 0265235.9E
2.3.3.4 EETU RNAV (GNSS) RWY 26 - ootetsoon

EETU RNAV (GNSS) RWY 26 ootetsoonid on toodud osas 2.

2.3.4 EETU NDB 26
Kontrollpunkt
Radiaal ja kaugus
Koordinaadid
UM LO IAF/FAF-581831.3N 0264607.0E
2.3.5 EETU ILS Y või LOC RWY 26
Kontrollpunkt
Radiaal ja kaugus
Koordinaadid
UM LO IAF-581831.0N 0264607.0E
IF DIPSI8.5 NM IUM581840.0N 0265810.0E
IF (LOC) ABSAK10.6 NM IUM581843.0N 0270210.0E
FAF (LOC) UNESU5.6 NM IUM581837.0N 0265241.0E
FAP SOBRU5.4 NM IUM581836.0N 0265225.0E
2.3.6 EETU ILS Z 26
2.3.6.1 EETU ILS Z 26 - kodeerimine
PROC IDNavigation specificationP/ TWPT nameTypeFlyoverCourse ° TCourse ° MAGDistance NMTurn directionAltitudeMAX IAS kt
BODSERNP APCHIFBODSEIAF+3000230
TFERULIIF358.8348.85.0Left+2000230
NUKDURNP APCHIFNUKDUIAF+3000230
TFERULIIF178.7168.75.0Right+2000230
2.3.6.2 EETU ILS Z 26 - teekonnapunktide loetelu
WPT NAMECoordinatesCoordinates
NUKDU582342.4N 0270203.4E-
BODSE581343.9N 0270228.2E-
ERULI581843.0N 0270216.0E10.6 NM IUM
FAP581835.7N 0265223.3E5.4 NM IUM
3 Radarprotseduurid Tartu TMA-s

Ei kasutata.

4 Raadioside katkemine

Raadioside katkemisel peab piloot tegutsema kooskõlas Rahvusvahelise Tsiviillennundusorganisatsiooni konventsiooni Lisas 2 sätestatud protseduuridega raadioside katkemisel.

Raadioside katkemise korral, kui õhusõiduk sooritab RNAV lähenemist, tuleb järgida protseduure, mis on avaldatud instrumentaallähenemiskaartidel EETU RNAV (GNSS) RWY 08 ja RWY 26.

Õhusõidukitest, mille pardal on telefon, helistada Tartu TWR numbril 730 9211 ja kui võimalik püsida liinil kuni lennujuhtimisüksuse edasise korralduseni.

5 VFR-lennud Tartu TMA alla jäävas mittekontrollitavas õhuruumis

Tartu TMA alla jäävas mittekontrollitavas õhuruumis osutab lennuinfo- ja häireteenindust Tallinna ACC, sagedusel 127.175 MHz ja 134.325 MHz.

Õhusõidukid, mis lendavad Tartu TMA alla jäävas mittekontrollitavas õhuruumis, peavad ilma Tartu TWR-ga koordineerimata püsima Tartu TMA alapiirist vähemalt 500 ft allpool (maksimaalne kõrgus 1000 ft MSL).

Soovist tõusta Tartu TMA alapiirile lähemale kui 500 ft tuleb eelnevalt teavitada Tartu TWR-t (sagedus 133.900 MHz). Seejuures on eelduseks, et õhusõidukil on pidev kahepoolne raadioside Tartu TWR-iga.

6 VFR-lennu protseduurid Tartu CTR-is

Visuaallähenemiskaardil VAC toodud visuaallendude protseduurid kehtivad Tartu TWR-i tööaegadel.

VFR-lendu sooritav õhusõiduk peab sisenema Tartu lähialasse ja väljuma sellest punktide kaudu, mis on toodud visuaallähenemiskaardil (AD 2.EETU-VAC), kui Tartu TWR ei ole määranud teisiti.

Saabuvate ja väljuvate õhusõidukite piloodid peavad esimeses raadiosides kinnitama ATIS-teate vastuvõtmist vastava ATIS-teate tähise ning QNH teatamisega.

Kõik CTR-i sisenemis- ja väljumispunktid on kohustuslikud ettekandepunktid.

Sisenemis- ja väljumispunktideks on:

ELVAT581248N 0262324E
LEKNU582925N 0264038E
LALVI582630N 0262706E
VAKET581036N 0265548E

Maksimaalne lennukõrgus Tartu CTR-s (k.a sisenemis- ja väljumispunktide ületamisel) on 1000 ft AMSL.

Kui liiklusolukord nõuab või kui kasutatav rada on blokeeritud, võidakse VFR-lendu sooritav õhusõiduk suunata visuaallähenemiskaardil (AD 2.EETU-VAC) toodud ootetsoonidesse:

LÕUNA (South) – Kambja alevikust idapool
PÕHI (North) – Ilmatsalu asulast põhjapool

7 Lennud Tartu lennuvälja lennuväljaringidel

Lennuväljaringid on esitatud Tartu lennuvälja maandumiskaardil (AD 2.EETU-LDG).

Maksimaalne kõrgus lennuväljaringil lennates on 1000 ft AMSL.

Öisel ajal sooritatavate õppe- ja treeninglendude korral on soovitatav kasutada lõunapoolset lennuväljaringi, vältimaks lendamist põhja poole rada jääva elamispiirkonna kohal.

8 Õppe- ja treeninglennud Tartu CTR-s ja TMA-s

Piirangud õppe- ja treeninglendudele ning tehnilistele kontroll-lendudele Tartu CTR-s ja TMA-s on toodud EETU AD 2.20 p10.

Õppe- ja treeninglendude sooritamiseks on kehtestatud Tartu CTR-s harjutus-ja treeningtsoonid 7 ja 8, mis on toodud visuaallähenemiskaardil (AD 2. EETU-VAC).

Tsoon 7 –580845N 0263127E
581218N 0263451E
581024N 0264128E
580728N 0264142E
edasi mööda CTR-i
piiri (päripäeva) kuni
580845N 0263127E
Tsoon 8 –582204N 0265300E
582305N 0264432E
582718N 0264025E
582744N 0264705E
582430N 0265340E
582204N 0265300E

Vt AIP ENR 5.3.

Loa tsoonide kasutamiseks annab Tartu Torn. Liiklusolukorrast lähtuvalt määrab Tartu TWR Tsoonis 7 ja 8 lendamiseks maksimaalse lubatud kõrguse.

9 Eri-VFR-lennud Tartu CTR-s

VFR-lendudeks Tartu lähialas instrumentaallennuilma tingimustes on vajalik saada Tartu TWR-ilt luba eri-VFR-lennuks.

Lennujuhtimisüksus tagab hajutuse eri-VFR- ja IFR-lendude ning kõigi eri-VFR-lendude vahel.

Tartu TWR võib keelduda eri-VFR loa andmisest, kui seda tingib liiklusolukord või ohutus ei ole tagatud.

10 Lennutegevus väljaspool Tartu TWR avaldatud tööaegu

Tartu TWR teavitab kõiki jaamu üldsaatena sagedusel 133.900 MHz ATC teenuse osutamise algusest ja lõpust ning sellega kaasnevast õhuruumiklassi muutusest.

Tartu lennuvälja läheduses toimub pidev koolituslendudega seotud lennutegevus ka väljaspool Tartu TWR avaldatud tööaegu nii IMC kui VMC tingimustes.

Kui õhusõiduk on varustatud seadmetega kahepoolse raadioside pidamiseks, peavad need seadmed olema sisse lülitatud ja õhusõiduki piloot jälgima sagedust 133.900 MHz liigeldes Tartu lennuvälja läheduses ja manööverdusalal ajal, mil Tartu TWR teenust ei osuta (mittekontrollitav lennuväli). Tartu lennuväljaliikluses osalev õhusõiduk peab raadiosagedusel 133.900 MHz (raadiokutsung „TARTU LIIKLUS / TARTU TRAFFIC“) edastama informatsiooni sooritatavate manöövrite ja lennukõrguse kohta.

EETU AD 2.23 LISAINFO

1 Lindude kogunemiskohad lennujaama ümbruses

Intensiivne kajaka- ja vareseparvede tegevus toimub ajavahemikul märts-november, olenevalt temperatuuri tõusust või langusest, üks kuni kaks tundi pärast päikesetõusu, kui linnud lendavad pesitsuspaikadest (jõgi lennujaamast kirdes) üle RWY 26 lähenemisala toitumispaika (RWY 26 lävest 1.5 NM kagus). Kõrgus on 300-600 ft AGL. Üks kuni kaks tundi enne päikeseloojangut toimub ülalmainitud tegevus vastupidises suunas, kui linnud pöörduvad tagasi pesitsuspaikadesse.

Haneparved lendavad üle RWY 26 lähenemisala umbes 1.5-2.5 NM kaugusel RWY 26 lävest kevadise (aprill-mai) ja sügisese (september-oktoober) rände ajal. Kõrgus on 300-600 ft AGL.

Võimaluse korral informeerib Torn (TWR) piloote lindude tegevusest ja arvatavast kõrgusest AGL.

Pilootidel soovitatakse kasutada maandumistulesid stardil, tõusul, lähenemisel ja maandumisel.

EETU AD 2.24 TARTU LENNUVÄLJA KAARDID

Kaardi nimetus
Leht
Lennuväljakaart - ICAO
  AD 2.EETU-ADC
  (24 MAY 2018)
PDF
Õhusõidukite parkimise / dokkimise kaart - ICAO
  AD 2.EETU-APDC
  (24 MAY 2018)
PDF
Lennuvälja takistuste kaart- ICAO - Tüüp A
  AD 2.EETU-AOC-A-08-26
  (24 MAY 2018)
PDF
Standardse saabumise kaart - Instrument - ICAO - EETU RNAV STAR 08
  AD 2.EETU-RNAV STAR-08
  (16 AUG 2018)
PDF
Standardse saabumise kaart - Instrument - ICAO - EETU RNAV STAR 26
  AD 2.EETU-RNAV STAR-26
  (16 AUG 2018)
PDF
Standardse väljumise kaart - Instrument - ICAO - EETU RNAV SID 08
  AD 2.EETU-RNAV SID-08
  (24 MAY 2018)
PDF
Standardse väljumise kaart - Instrument - ICAO - EETU RNAV SID 26
  AD 2.EETU-RNAV SID-26
  (21 JUN 2018)
PDF
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EETU RNAV (GNSS) 08
  AD 2.EETU-IAC-08-2
  (16 AUG 2018)
PDF
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EETU NDB 26
  AD 2.EETU-IAC-26-1
  (24 MAY 2018)
PDF
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EETU ILS Y või LOC RWY 26
  AD 2.EETU-IAC-26-2
  (0624 DECMAY 2018)
PDF
PDF
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EETU RNAV (GNSS) 26
  AD 2.EETU-IAC-26-3
  (16 AUG 2018)
PDF
Instrumentaallähenemiskaart - ICAO - EETU ILS Z 26
  AD 2.EETU-IAC-26-4
  (06 DEC 2018)
PDF
Visuaallähenemiskaart - ICAO
  AD 2.EETU-VAC
  (24 MAY 2018)
PDF
Maandumiskaart
  AD 2.EETU-LDG
  (24 MAY 2018)
PDF
Lindude kogunemiskohad lennuvälja ümbruses
  AD 2.EETU-BIRD
  (07 APR 2011)
PDF